'Baby driver', un xut d'adrenalina

La nova pel·lícula d'Edgar Wright narra l'atracament perfecte al ritme d'una elegant banda sonora

undefined39065975 this image released by sony tristar shows  from left  ansel 170705134854

undefined39065975 this image released by sony tristar shows from left ansel 170705134854 / Wilson Webb

2
Es llegeix en minuts
Olga Pereda
Olga Pereda

Periodista

ver +

És una història que hem vist moltes vegades en cine: un noi vol sortir de la banda criminal i un noi coneix una noia. Però 'Baby driver' no és una pel·lícula d’acció i d’amor com les altres. Una elegant banda sonora els acords de la qual dominen des del netejaparabrises dels cotxes fins a la forma de parlar i moure’s dels actors converteix l’últim i híbrid treball d’Edgar Wright ('Zombies party') en un simpatiquíssim xut d’adrenalina, amb tirotejos, sang, persecucions i cotxes estavellant-se. També amor i humor. Ni és una franquícia, ni és de superherois, ni és per a tota la família, però el film ha arrasat en la seva estrena als Estats Units (30 milions d’euros). Ara arriba a Espanya. I el disc –una selecció de 30 cançons, des de Barry White fins a The Beach Boys o Simon & Garfunkel– també. En temps de 'Despacito, és bo comprovar que la bona música no ha mort.

   

 Baby (Ansel Elgort) n’és el protagonista, un xaval simpàtic que sembla ingenu i noble encara que treballa per a una banda criminal liderada per un peix gros i ben vestit (Kevin Spacey) que es dedica a planificar assalts a bancs a plena llum del dia. Addicte al seu iPod i a les ulleres de sol, Baby viu per escoltar música i visita amb freqüència la icònica botiga de discos Criminal Records. No porta una arma, però és el conductor de l’extravagant banda, el que porta els lladres al banc i els treu amb zero esgarrinxades. Un crac. Un dimoni al volant. Buddy (Jon Hamm), Darlin (Eiza González) i Bats (Jamie Foxx) són els homes durs, els que empunyen un armen i els que atraquen. La vida de Baby canvia quan s’enamora d’una bona noia, una dolça cambrera (Lily James).

FORMACIÓ EN BALL

Ubicada a Atlanta (EUA), a Baby driver no apareixen telèfons mòbils. ¿En quina data està emplaçada la pel·lícula? Ni se sap ni ens importa. Això és, segons el protagonista, el que pot convertir la pel·lícula en «un clàssic». «És única, especial i al·lucinant. Wright és com Tarantino o Scorsese, un director molt original que no fa franquícies sinó que explica històries i els dona el seu toc», afirma Ansel Elgort. El realitzador buscava algú baixet com a protagonista. Elgort –que amb nou anys va començar a formar-se com a ballarí– deu fer gairebé dos metres d’alçada, però quan es va entrevistar amb ell i va veure que la seva passió era la música el va fitxar.

Notícies relacionades

    

Tot està cuidat al detall, des de les persecucions brutals fins al mural que veiem en una de les primeres escenes del film. El director va contractar artistes locals per pintar grafitis al set de rodatge i convertir-lo en Atlanta, una ciutat vibrant i eclèctica. Com la pel·lícula.