NOVA POLÈMICA
Albert Pla demana a Albert Rivera que deixi de vetar els seus concerts
El cantant va rebre vots en contra de Ciutadans en el lloguer d'un teatre públic d'Oviedo

abertran32040552 barcelona 02 12 2015 el musico albert pla publica el libro170426092054
Albert Pla ha denunciat Albert Rivera en una carta oberta pel veto que el seu partit, Ciutadans, ha dirigit al concert que el cantant volia fer al Teatro Filarmónica d'Oviedo. La carta, en el millor estil del cantautor, no té pèrdua: “Em caus bé. Et dius Albert com jo. Ets català, com jo. T'agrada anar polit, com jo. I cada vegada que obres la boca, dius una mentida o una tonteria, com jo”. L'intèrpret d'‘El lado más bestia de la vida’ prossegueix amb la seva argumentació, amb què es pot estar d'acord o no, però que en definitiva resulta implacable: “El més lleig és que a més feu creure als ciutadans espanyols que la nostra feina està subvencionada pel Govern i que, d'alguna manera, aquests concerts són actes antisistema pagats amb els diners de tots. No és cert. El teatre, encara que sigui públic, no ens contracta, ni tan sols cedeix les seves instal·lacions gratuïtament. Que quedi clar que el concert es fa a través d'un promotor privat que lloga el teatre amb aquest fi”.
El boicot a què al·ludeix Pla és conseqüència d'unes declaracions que el cantant va fer fa quatre anys al diari asturià 'La Nueva España' en què va assegurar: “A mi sempre m'ha fet fàstic ser espanyol,A mi sempre m'ha fet fàstic ser espanyol i espero que a tothom. M'agradaria que els catalans fóssim independents i que a Gijón s'estudiés el català per collons, igual com ens passa a nosaltres ara”.

FERRAN SENDRA
L'opinió de Pla, en el seu habitual estil transgressor, va provocar que el consell d'administració del Teatro Jovellanos, impulsat pels vots negatius del PP i de Fórum, decidís anul·lar el concert de l'artista. Fa unes setmanes, aquell incident va tornar a tenir les seves repercussions quan el promotor de l'actual gira va intentar llogar el Teatro Filarmónica per al 12 de maig a Oviedo. Però es necessitava l'aval de l'ajuntament i aquest no es va concretar a causa dels vots negatius del PP i Ciutadans, mentre que el PSOE, Podem i IU hi van votar a favor.
A Pla, una figura controvertida que es val d'un discurs políticament molt incorrecte però molt d'acord amb una lògica de difícil classificació, no li importa haver-se situat al centre de moltes polèmiques. TV-3 va vetar el vídeo 'La platja', en què una dona li entregava un tampó amb sang, o les seves declaracions en una entrevista en què afirmava rotundament que “mataria els Podem i les plataformes ciutadanes”, de les quals va acabar sent absolt per l'Audiència Provincial de València.
Carta oberta d'Albert Pla a Albert Rivera
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»