òbit

Mor el guitarrista de Status Quo Rick Parfitt

El músic, de 68 anys, ha mort a Marbella a causa d'una greu infecció

fsp1999

fsp1999 / FERRAN_SENDRA

1
Es llegeix en minuts

Rick Parfitt, guitarrista de la banda britànica Status Quo, ha mort aquest dissabte als 68 en un hospital de Marbella després de patir una "greu infecció", segons ha informat el representant del músic en un comunicat. El veterà compositor va ser ingressat dijous per complicacions en una lesió a l'espatlla preexistent i ha mort aquest migdia.

"El trobaran a faltar molt a la seva família, amics i companys de banda, així com els tècnics i la seva legió de fans a tot el món que es va guanyar durant 50 anys gràcies a l'enorme èxit de Status Quo", assenyala la nota del seu representant. Parfitt havia anunciat a l'octubre la seva intenció d'abandonar les actuacions en directe amb el grup per consell mèdic, després d'haver sofert un atac cardíac aquest estiu. Després d'aquell incident, el seu màager va relatar que Parfitt havia estat "mort" durant diversos minuts, cosa que li havia deixat seqüeles mentals.

Notícies relacionades

Els problemes de salut el perseguien des de feia anys, i el 1997 es va sotmetre a una operació per instal·lar un quàdruple 'bypass'. "Aquesta tràgica notícia arriba just quan Rick estava molt emocionat amb el llançament de la seva carrera en solitari amb un àlbum i una autobiografia planejades per al 2017, després d'haver deixat les gires de Status Quo per consell mèdic", ha assenyalat el representant. "Rick deixa la seva dona, Lyndsay, els seus dos bessons, Tommy i Lily, així com els seus dos fills adults, Rick júnior i Harry", ha detallat el mànager, que ha demanat que es respecti la privacitat de la família del guitarrista i de la banda en aquests moments difícils.

ELS INICIS

Parfitt, nascut a Woking, al comtat anglès de Surrey, va firmar alguns dels principals èxits de Status Quo i va formar el nucli dur del grup amb el vocalista i guitarrista Francis Rossi. Va començar a tocar la guitarra quan tenia 11 anys i va deixar el col·legi als 15 per començar a actuar per unes lliures que, segons els seus biògrafs, servien bàsicament per finançar l'alcoholisme del seu pare. Va conèixer Rossi el 1965, quan tots dos tocaven amb els seus respectius grups davant campistes de vacances a la costa sud-oest d'Anglaterra. Dos anys més tard van formar Status Quo, que va obtenir el seu primer èxit el 1968 amb 'Pictures of Matchstick Men', amb el qual van arribar als primers llocs de les llistes britàniques, i s'ha mantingut en actiu fins a la retirada de Parfitt.

Temes:

Obituaris