'El hombre de las mil caras' lluitarà per la Concha d'Or
La pel·lícula d'Alberto Rodríguez sobre l'espia Paesa competirà amb els films de Rodrigo Sorogoyen i Jonás Trueba
La producció catalana 'Viure i altres ficcions', sobre la sexualitat d'un tetraplègic, es projectarà fora de concurs

undefined34100152 icult rodaje de que dios nos perdone de rodrigo s160603104827
Alberto Rodríguez va intentar el 2014, de la mà de l’excel·lent 'thriller' 'La isla mínima', conquistar el màxim guardó que concedeix el festival de Sant Sebastià, la Concha d’Or. No ho va aconseguir. Ara el director sevillà –que sí que va arrasar als Goya– ho torna a intentar amb el seu nou treball: 'El hombre de las mil caras', un dels títols més esperats de l’any. La pel·lícula té nom d’espia: Francisco Paesa. ¿Què en sabem d’ell? Gairebé res. Per començar, ¿és viu? Estem davant d’un film no tant d’espies, sinó de mentiders i estafadors, una ficció basada en fets reals per on desfila, a més del controvertit agent secret (Eduard Fernández), un altre dels noms més polèmics dels anys 90: Luis Roldán.
La cinta de Rodríguez –produïda per Zeta Cinema, Atípica, Sacromonte i Telefónica, s’estrenarà el 23 de setembre– es veurà les cares amb dos films espanyols més que també lluitaran pel premi: 'Que Dios nos perdone', 'thriller' que confirma la potència de Rodrigo Sorogoyen (Stockholm) com a cineasta i que narra la desesperada i claustrofòbia recerca d’un assassí en sèrie, i el quart treball com a realitzador de Jonás Trueba, 'La reconquista', una reflexió sobre el pas del temps en l’amor.
J. A. BAYONA, DIEGO GALÁN I JO SOL
Sant Sebastià aposta (i molt) pel cine espanyol. Mostra d’això és que també posarà l’alfombra vermella per a un altre dels títols més esperats, 'Un monstruo viene a verme', el drama amb què J. A. Bayona tanca la trilogia sobre les relacions maternofilials que va iniciar amb 'L’orfenat' i va continuar amb 'Lo imposible'. A més, serà la perfecta excusa per atorgar-li a la seva protagonista, Sigourney Weaver, el premi Donostia 2016.
El film, tan emotiu que farà plorar fins i tot l'espectador més dur, es projectarà en la secció més noble del festival, l'oficial, encara que no aspirarà a entrar en el palmarès ja que ho farà fora de la competició. Tampoc aspiraran a premi dues cintes més: 'Manda huevos', documental en què l'exdirector del festival de Sant Sebatià Diego Galán analitza la figura de l'home en el cine espanyol, i la catalana 'Viure i altres ficcions', en què el realitzador Jo Sol posa a sobre de la taula el debat sobre la vida sexual d'un escriptor tetraplègic.
NELY REGUERA
Notícies relacionadesUna altra catalana, Nely Reguera, bregada com a ajudant de direcció i amb dos curts, presentarà en la secció Nous directors el seu primer títol com a cineasta: 'María (y lo demás)', història d’una dona que es veu obligada a canviar el seu destí quan el seu pare, al qual ha cuidat, anuncia que es casa amb la seva infermera.
Entre els títols 'made in Spain' també hi haurà 'Kalebeiak' (Ulls del carrer), l’aposta més important de la Fundació Sant Sebastià Capital Europea de la Cultura. És un projecte en què 12 cineastes, entre ells Gracia Querejeta, Borja Cobeaga i Julio Medem, observen la ciutat.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat