CONCERT
Joana Serrat, una tènue emoció
La cantautora de Vic va fondre amb delicadesa essències folk nord-americanes i dinamisme pop en la posada en escena de 'Cross the verge' a l'Apolo

/
Sense formar part de cap tendència moderna en particular més enllà de la seva adscripció a l'activa, però molt diversa, escena d'Osona, Joana Serrat ha desenvolupat una proposta de contorns clàssics, en anglès, amb arrels en el folk americà i oberta a la melodia pop, que s'ha anat guanyant el públic. El bon aspecte, aquest divendres, de la sala gran de l'Apolo, va semblar sorprendre-la a ella mateixa ("fa molt de goig!") i alimenta la idea que cada artista ha de crear la seva pròpia manera d'establir vincles sense atenir-se a carrils prefabricats.
Serrat evoluciona amb rapidesa, no en el sentit de canviar d'estil o sorprendre amb noves troballes de l'estètica musical, sinó en el de madurar i convertir en antigues unes cançons que no tenen més de dos, tres o quatre anys i que ja han de deixar pas a les noves. Així que, si bé al seu dia va dir que 'Dear great canyon' (2014) era el disc de la seva vida, potser hagi deixat de ser-ho, ja que a l'Apolo el va citar molt poc i es va centrar en el nou, 'Cross the verge', a partir de la peça que l'obre, 'Lonely heart reverb'.
PINZELLADES COUNTRY
Cançons que despleguen aquest gust per l'arrel nord-americana combinant climes envoltants, de suau melancolia, amb brots d'instint lluminós, evitant una recreació en la foscor, i valent-se del quintet conegut familiarment com The Great Canyoners. Amb un 'pedal steel' omnipresent, que va emfatitzar la pinzellada country a 'Saskatoon (Break of a dawn)' i 'Solitary road', i cuidant elaborades textures amb tendència onírica, com 'Desert valley', o gòtica, cas de 'Black lake' que en el disc canta Neil Halstead (Slowdive, Mojave 3).
Notícies relacionadesDe la barreja de l'essència americana amb el pop més esvelt van brotar 'Tug of war' o 'Cloudy heart', peça que encaixaria en la facció més 'roots' de The Lemoheads. I 'Green grass', un dels pocs rescats del disc anterior. Modulacions que en cap moment van resultar brusques, conduïdes per una veu solista de naturalesa suau, confident, que es va acostar al recolliment d'una Dolores O’Riordan a 'Cross the verge', però estalviant-nos la seva tendència al crit.
L'origen d'aquestes cançons és una Serrat a soles amb la seva guitarra, i aquí va tornar quan, en els bisos, es va valer de l'acústica a 'Your gold could be mine' i d'un model elèctric en la cançó més antiga de la nit, 'Sharing wine (A summer tale)'. Cinc anys. Sens dubte, una eternitat.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Estudi de la Fundació Gasol Adolescents i pantalles: un estudi detecta un augment d’ús d’11 hores a la setmana des del 2022
- Relacions entre socis ERC admet que els escàndols del PSOE «compliquen» la negociació sobre el finançament
- Multes La DGT aclareix les multes que et poden posar per conduir amb xancletes
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia