tu i jo som tres

La moda: fer un Pedroche

Cristina Pedroche desvela el seu vestit per a les campanades. / periodico

2
Es llegeix en minuts
Ferran Monegal
Ferran Monegal

Crític de televisió

ver +

No ho endarrerim més: el gran succés de les campanades de la televisió van ser, un any més, les transparències de Cristina Pedroche (A-3). El seu partenaireCarlos Sobera, li deia, procurant que no li saltessin els ulls de les conques: «Senzillament espectacular, Cristina, ¡espectacular!». I Cristina va respondre: «Doncs m'he posat el primer que he trobat a l'armari». ¡Ahh! Sí senyora: tractant-se d'un modelet de Pronovias, això és el primer que es troba a l'armari per deixar el nuvi bocabadat la nit de noces. Home, després de l'èxit aconseguit, amb una audiència que A-3 TV no aconseguia des de feia dècades, i amb una excitació colossal a la xarxa, em consta que algun assessor de l'actual aristocràcia política ja n'ha pres nota. La tele ha demostrat el 2015 que marca tendència en el posturisme dels polítics. Hem vist fer als líders el que els artistes de la tele fan per entretenir el personal i concitar audiència. Des de tocar la guitarra, cantar o ballar, fins a jugar amb una pilota al plató, córrer en kart, o transformar-se en cuiners a casa d'algun famós. Per tant, no és inversemblant que en un futur immediat -en la pròxima campanya electoral, que segons sembla està a tocar- vegem els polítics fent un Pedroche a la televisió. Perquè un Pedroche tingui èxit, el primer que s'ha de tenir és sentit de la transparència. Una transparència existencial, per dins i per fora, però sense arribar a ensenyar el pedroche totalment. Això és bàsic. El pedroche s'insinua però no es mostra. Subtilitat sobretot. Fixin-se en el que els passarà a les criatures del programa Cámbiame, per exemple. Van anar contractades a Tele 5 i Cuatro, simultàniament, i en comptes de donar les campanades van donar una campanada, que és una altra cosa. No van arribar ni al 2% de share. Creient que fer un Pedroche era sortir gairebé en boles, van aparèixer Marta Torné, Natalia Ferviú i Cristina Rodríguez en calces i sostenidor, i l'estilista Pelayo Díaz en calçotets. Home, semblava que estaven en un mercat al carrer emprovant-se humil llenceria low cost. Que en prenguin nota els assessors dels líders polítics. En aquestes campanyes electorals que vénen, ensenyin-los a fer un Pedroche en condicions. O sigui, l'art de la decència fins i tot dins de la transparència. No és pudor, és estètica.

Anotem que La Sexta tampoc va triomfar la nit de sant Silvestre. Aquesta cadena no serveix per menjar-se el raïm: serveix per ajudar a fer la digestió els dies subsegüents.