Carme Riera, Premio Nacional de las Letras Españolas
El Ministeri de Cultura premia Carme Riera "per l'altíssima qualitat de la seva prosa en català i castellà"
L’escriptora Carme Riera, Premio Nacional de las Letras Españolas, aquest dimarts. /
L'escriptora Carme Riera ha sigut guardonada amb el Premio Nacional de las Letras Españolas 2015, premi concedit pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport per distingir el conjunt de la tasca literària d'un autor espanyol, en qualsevol de les llengües espanyoles. El jurat ha reconegut Carme Riera, per "l'altíssima qualitat de la seva obra en català i castellà en què es combina la creació literària amb la investigació i divulgació", en una obra "polifacètica de repercussió universal".
L'escriptora mallorquina resident a Barcelona és membre de la Real Academia de la Lengua, catedràtica de literatura espanyola a la UAB, directora de la càtedra José Agustín Goytisolo i especialista en el segle d'or i la generació d'autors barcelonins dels 50. L'any 1995 va rebre el Premio Nacional de Narrativa per 'Dins el darrer blau'. El 1988 va ser premi Anagrama per 'La escuela de Barcelona' i el 1898 el premi Ramon Llull per 'Joc de miralls'.
Notícies relacionadesL'última vegada que un escriptor en català va ser guardonat va ser Josep Maria Castellet, l'any 2010, precedit de Miquel Batllori, Joan Perucho, Pere Gimferrer, Martí de Riquer, Joan Coromines i J. V. Foix.
Els membres del jurat del premi han sigut el director general de Política i Indústries Culturals i del Llibre, José Pascual Marco Martínez; la subdirectora general de Promoció del Llibre, la Lectura i les Lletres Espanyoles, Mónica Fernández Muñoz, Emilio Lledó, Luis Goytisolo; Inés Fernández-Ordóñez, Ramón Villares Paz, Ana María Toledo Lezeta, Joan Martí, Antonio Hernández, José Enrique Martínez Fernández, Blanca Berasategui, Teresa San Segundo Manuel i Mercedes Monmany.
- Desenfrenament turístic El Carmel demana acabar amb els ‘botellons’ i els salts a la tanca al turó de la Rovira: «Cada dia es colen»
- Un terç de la plantilla Convocada una vaga indefinida a Avis a Barcelona per un ero que afecta 132 empleats
- Concurs gastronòmic La millor croqueta de Barcelona, a punt de revelar-se: podràs ser a l’esdeveniment gratis
- Carxofes Martín Berasategui, xef: "Les carxofes amb cloïsses més gustoses es fan amb brou de peix, una cullerada de farina i 150 ml de vi blanc"
- Gastronomia Jordi Cruz, xef, mostra al país què és un autèntic pa amb tomàquet: 2.000 reaccions dels andalusos
