excavacions arqueològiques
L'enigma de Nefertiti
El Govern egipci dubta que la reina estigui enterrada amb Tutankamon
El ministre egipci d'Antiguitats, Mamduh al-Damati, espera que la incògnita sobre la possibilitat que es trobi la tomba de la reina Nefertiti darrere de la del faraó Tutankamon es resolgui «abans de final d'any», segons va afirmar ahir.
«No puc estar segur de qui està al darrere. Podria ser Nefertiti, també la reina Meritaton (filla i dona d'Akenaton, el pare de Tutankamon) o fins i tot la mare de Tutankamon, Kiya», argumenta Al-Damati enfront de la teoria de l'egiptòleg britànic Nicholas Reeves.
Notícies relacionadesLes hipòtesis del ministre es basen en el fet que Nefertiti va ser esposa del faraó Akhenaton i mare de Meritaton i que Kiya, dona secundària d'Akhenaton, era la mare de Tutankamon, una teoria que no tots els egiptòlegs comparteixen. És el cas de Reeves, el britànic insisteix que es tracta de Nefertiti tant per la morfologia de la cambra del faraó nen, com per l'escena trobada darrere del mur nord de la tomba i els personatges representats: Nefertiti i el seu fillastre, segons Reeves.
Caldrà esperar entre un i tres mesos encara per revelar la incertesa, ja que encara no hi ha els permisos ni les autoritzacions de seguretat necessàries per actuar. Però independentment de si la pista de Reeves és l'encertada o no, de si és Nefertiti, Meritaton o Kiya qui suposadament està enterrada al costat de Tutankamon, Al-Damati està convençut que el descobriment «serà el més important del segle».
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura