lírica del segle XXI
El Liceu estrenarà el 'Quartett' d'Àlex Ollé el 2016
La directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, donarà més protagonisme a l'òpera contemporània. Aquesta temporada es podrà sentir per primera vegada a Espanya Written on skin, de l'anglès George Benjamin, que el mateix compositor dirigirà en versió concert amb el repartiment original que va estrenar l'obra el 2012. I la temporada que ve arribarà Quartett, òpera de Luca Francesconi basada en l'obra homònima de Heiner Müller amb una sorprenent posada en escena del furer Álex Ollé. Es va estrenar a la Scala de Milà el 2011.
Scheppelmann també ha donat llum verda a la primera òpera que prepara Benet Casablancas, amb llibret del filòsof Rafael Argullol. Encarregada per Joan Matabosch, anterior director del Gran Teatre, la seva estrena està prevista per a la temporada 2018-19. «S'ha d'incentivar la curiositat del públic i treure la por a la música contemporània», va assenyalar Scheppelmann en una cita amb la premsa. La directora, que abans del Liceu va ser a la Royal Opera de Masqat a Oman, va anunciar també un conveni de col·laboració amb Abu Dhabi Music & Arts Foundation per generar intercanvis musicals amb els Emirats Àrabs.
El nou curs arrencarà de manera brillant, amb una nova producció d'El llac dels cignes, de l'English Nacional Ballet, a partir del dia 16 de setembre. I el 7 d'octubre l'òpera tornarà al Gran Teatre amb Nabucco, de Verdi.
- THE CONVERSATION A quina distància tenim realment l'hospital més pròxim?
- Successos Els robatoris cauen a Granollers: la delinqüència baixa un 4% en relació amb l'any passat
- Parc d'atraccions PortAventura reobrirà el Dragon Khan per Setmana Santa després de dos mesos d'aturada per obres
- Comissions municipals Barcelona afirma que només ha obtingut 34 pisos socials amb la reserva del 30% des del 2018
- Dificultats burocràtiques Uns pares cedeixen la representació legal de la seva filla amb discapacitat als seus germans per falta de "competències digitals"
