CRÒNICA
Drexler, el cantautor que sacseja la pista
El trobador impacta a Barts amb 'Bailar en la cueva'

Jorge Drexler, acompanyat en escena per Sílvia Pérez Cruz. /
Jorge Drexler ha demostrat, en el seu últim disc, Bailar en la cueva, aptituds per fondre les seves inquietuds relativament experimentals amb una voluntat expansiva i comunicativa. Els seus recitals s'han anat fent més i més fibrosos fins a convertir-se en festes com la que, dimecres, va brindar a Barts, al Guitar Festival. Acompanyat per una formació instrumental imaginativa, de forta base percussiva, i lluint aquelles noves cançons amb les quals fa ballar el públic urbà europeu amb ritmes llatins ancestrals.
El Drexler dels cants a mitja veu i les subtils exploracions electròniques va ser violentat per un guió rítmic explosiu des de la primera peça, que dóna títol al disc i que, amb el reforç de metalls, va sonar a prop de l'afrobeat. Després, festins tropicalistes i acostaments a la samba i la cúmbia que no grinyolen amb el seu llenguatge de cantautor, encara que fes anar una guitarra elèctrica i baixés a la pista per ballar Luna de espejos amb un parell de fans.
Notícies relacionadesAMB SÍLVIA PÉREZ CRUZ / Sí que es va posar més íntim al rescatar Sea i Guitarra y vos, i en la versió a veu i guitarra de María Bonita, d'Agustín Lara. Un recés que es va dilatar amb la inesperada irrupció en escena de Sílvia Pérez Cruz, amb qui es va entendre bé en el recital de Víctor Manuel fa unes setmanes a Madrid. L'empordanesa va compartir la delicada Soledad i un Cucurrucucú Paloma d'extremades inflexions vocals que van fer somriure l'uruguaià.
El millor és que Drexler no va haver de recórrer a les seves cançons més populars del passat per alimentar el clímax del recital, sinó que el va poder construir amb les noves, consistents i de perfils rítmics molt oberts, des de La plegaria del paparazzo a Data data i la igualment ballable i a la vegada emotiva Bolivia, en homenatge al país que va acollir els seus avis, jueus alemanys refugiats del nazisme. Drexler, que va recordar que fa 20 anys va passar una temporada a Barcelona, no es va acomiadar sense rescatar Todo se transforma. Un títol que ja sona a lema personal.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE