INICIATIVA APADRINADA DES DEL GOVERN
Una fundació buscarà recursos per a la creació
Vuit empreses participen en la Fundació Catalunya Cultura

Miquel Molins.
La Conselleria de Cultura i vuit empreses catalanes van constituir ahir la Fundació Catalunya Cultura, una plataforma per incentivar els projectes de creació i conservació del patrimoni cultural amb garanties de «qualitat i sostenibilitat» a través de la col·laboració del sector públic, el privat, els creadors i els ciutadans.
La fundació arrenca amb un pressupost de 800.000 euros, però amb la intenció de mobilitzar més re-
cursos a través de diversos mecanismes: el mecenatge i patrocini per part de les empreses, el suport a projectes d'innovació a través de diferents recursos com els microcrèdits, avals i garanties, la participació en l'accionariat en forma de business angels o per la via dels fons d'inversió de capital risc i la mobilització d'iniciatives de micromecenatge ciutadà.
Notícies relacionades«No partim de zero. A Catalunya hi ha una gran tradició», va explicar el conseller Ferran Mascarell, que va fer una crida perquè més empreses se sumin a la iniciativa.
La fundació, amb la col·laboració del Consell Nacional de la Cultura i les Arts (Conca) i l'Institut Català de Finances (ICF), tindrà la seva seu a l'Ateneu Barcelonès i el seu patronat estarà format pels representants d'Havas Media Group (Ferran Rodés), Fluidra (Eloy Planes), Fundació Banc Sabadell (Miquel Molins), Gramona (Xavier Gramona), Grup Damm (Enric Crous), Grup Planeta (Josep Crehueras), Hewlett Packard (Ramon Pastor) i la Fundació Carmen i Lluís Bassat (Lluís Bassat). Presidirà el Patronat el director general de Damm, Enric Crous; el conseller delegat de Fluidra, Eloy Planes, serà el vicepresident, i el director general de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, presidirà la Comissió Executiva.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia