Muñoz Molina: "Malgrat tot tenim en comú coses fonamentals"
Discurs de l'acadèmic en l'entrega del Premi Liber a Barcelona
Dijous passat, l'escriptor i acadèmic Antonio Muñoz Molina va pronunciar un intens discurs d'agraïment després de rebre a Barcelona el Premi Liber, atorgat per la fira del llibre organitzada per la Federació de Gremis d'Editors d'Espanya i que se celebra en anys alterns a Barcelona i Madrid. Després de recordar que tota la seva vida com a lector i escriptor ha estat vinculada al teixit editorial barceloní, lamentava estar vivint "una època de terribles simplificacions, d'abismes civils oberts pel sectarisme i l'oportunisme polític", enfront del qual es proposava "vindicar la realitat de tants entrecreuaments literaris i editorials com una prova que hi ha hagut i hi ha molt més que la cruesa de l'enfrontament obligatori, que les mitologies tan seductores però tan perjudicials de l'opressió i el victimisme".
REREFONS POLÍTIC
Notícies relacionadesEn un escenari en què, reconeix Muñoz Molina, "sempre hi ha greuges, i queixes justes i injustes, i malentesos dolorosos", la literatura permet celebrar "les veus individuals davant dels clams col·lectius, la irreverència i la sàtira contra les solemnitats oficials, el matís i la suggerència enfront de les proclames rotundes: els tons intermedis que no són ni el blanc ni el negre".
"Segueixo creient --va concloure l'escriptor-- que malgrat tot tenim en comú coses fonamentals. I crec que la literatura, la seva vocació de claredat i exactitud, la seva presència als llibres, pot ser un antídot molt saludable contra l'omnipresència tòxica de les consignes, contra la usurpació del debat públic per part dels professions de la gresca política".
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
