Albert Pla provoca la polèmica a Gijón

"A mi sempre m'ha fet fàstic ser espanyol, com espero que a tothom", ha declarat el cantautor al diari regional 'La Nueva España'

El Grup Municipal del PP sol·licita la suspensió de la seva actuació al Teatro Jovellanos el pròxim dia 25

Albert Pla durant una actuació.

Albert Pla durant una actuació. / FERRAN SENDRA

1
Es llegeix en minuts

El Grup Municipal del PP a l'Ajuntament de Gijón ha demanat aquest dimecres que el Teatro Jovellanos rescindeixi el contracte firmat amb el cantant català Albert Pla, que té previst actuar-hi amb el seu nou espectacle, 'Manifestación', el pròxim 25 d'octubre, per "insultar gratuïtament las gent de Gijón" en una entrevista concedida en un diari regional.

"A mi sempre m'ha fet fàstic ser espanyol, com espero que a tothom. M'agradaria que els catalans fóssim independents i que a Gijón s'estudiés el català per collons, igual que ens passa a nosaltres ara", havia afirmat Pla en una entrevista que avui dimecres publica el diari 'La Nueva España'.

El regidor del PP Francisco Rodríguez Cubiella assenyala en un comunicat que les manifestacions del cantautor de Sabadell "són un greu insult que no ha de quedar sense resposta".

Al seu parer, "és inacceptable" que un teatre municipal que paguen "tots els ciutadans doni cabuda a l'actuació de qui demostra una absoluta falta de respecte per la gent de Gijón i pels espanyols".

Notícies relacionades

Per això, el PP ha demanat al president del Teatro Jovellanos i regidor de Cultura, Carlos Rubiera, de Fòrum, que estudiï la possibilitat d'anul·lar aquest contracte de lloguer a taquilla i, per tant, l'actuació d'aquest cantautor.

"El Partit Popular defensa la llibertat d'opinió, però no l'insult gratuït cap a la gent de Gijón", afegeix el regidor.