Sergi Caballero, Ricard Robles i Enric Palau: "Barcelona, el públic i la gent han fet seu el Sónar"
"A BCN hi ha una tradició històrica d'avantguardes: Tàpies, Miró, Gaudí; i avui hi ha una cosa que es diu Sónar", afirmen els tres directors del festival

D’esquerra a dreta, els directors del Sónar, Sergi Caballero, Ricard Robles i Enric Palau. /
El 2 de juny del 1994, lluny encara del 'boom' de la telefonia mòbil i internet, el festival Sónar tirava a caminar amb l'eslògan 'Connecta't a la música del futur'. Aquell primigeni exercici de risc ha acabat sent, dues dècades després, una referència internacional en la música electrònica i l'art multimèdia, i un dels grans actius de l'anomenada 'marca Barcelona'. Des d'avui i fins al diumenge, la 20a edició del Sónar oferirà prop de 140 actuacions a la Fira Gran Via de l'Hospitalet i a la nova seu de la Fira Montjuïc, que pren el relleu del CCCB i el Macba. EL PERIÓDICO ha reunit els tres directors del festival per fer balanç d'aquestes dues inquietes dècades consagrades a l'experimentació i el descobriment.
--El festival celebra els 20 anys amb un arriscat acte de reinvenció. No deu haver estat fàcil anar-se'n del Raval a Montjuïc.
--Ricard Robles: En el fons, és un aniversari que parla de com seran els propers 5, 10, 15 anys del Sónar. No hem volgut passar pàgina i començar una nova era trencant amb tot, sinó mirar enrere, veure quins eren els nostres valors fundacionals i revalidar-los amb el canvi de seu.
--Enric Palau: És el nostre canvi més visible dels últims, com a mínim, deu anys. Però és que la idea de canvi forma part de la nostra manera de ser. Alguns trasllats anteriors van ser obligats per la demanda de públic, com el salt de la Mar Bella a la Fira Gran Via. Però nosaltres ens replantegem constantment les coses. El Sónar és això. Què volem ensenyar a la gent? Com ho podem fer? Com ho hem d'explicar?
--Les institucions estan disposades a entendre el que proposen?
--Sergi Caballero: Ara ho van entenent. La crisi ha ajudat a això. Abans copiaven models de fora. Qualsevol ciutat tenia un museu d'art contemporani perquè hi havia diners. En canvi ara ha de mirar més el teixit real de la ciutat. És com les vinyes: si tens una bona vinya, això et farà diferent. I culturalment és el mateix. Si Barcelona té aquest talent, doncs potenciem-lo!
--I. P.: Reivindiquem, una setmana a l'any, BCN com a punt imprescindible de la música i l'art electrònics. En tot cas, m'agradaria destacar una cosa per a mi encara més important: el públic, la gent i Barcelona han fet seu el festival. Molta gent està esperant aquesta setmana de juny. Hi ha joves que volen tenir l'edat per poder anar al Sónar de nit potser perquè abans han anat al de dia amb els seus pares. El Sónar, a més, coincideix sempre amb l'arribada del sol...
--S. C.: La gent té ganes de divertir-se, i el Sónar t'ofereix grans noms i la possibilitat de descobrir artistes interessants.
--I. P.: És que el Sónar és un festival de descobriments.
Llegiu l'entrevista completa amb els tres directors del festival Sónar a e-Periódico.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Mobilitat Unes obres al metro de Barcelona tallaran la L4 i la L11 durant tot juliol i agost
- Patrimoni Patum, el ritme únic de la festa de Berga
- Ruta amb bicicleta Un itinerari que uneix el Ripollès i la Garrotxa
- CATA MAYOR Coratge a la nova Mesa del Chef
- Microcosmos per a caminants Els millors locals d’un dels millors carrers del món
- Les millors tapes Tres ensaladilles russes fora de sèrie a Barcelona