ÒBIT
Esther Williams, la 'sirena de Hollywood', mor als 91 anys
L'actriu va protagonitzar clàssics dels anys 40 i 50 com 'Escuela de sirenas'

Esther Williams, en una imatge promocional per a un dels seus films, als anys 50. /
L'actriu Esther Williams, coneguda com 'la sirena de Hollywood' o 'la sirena d'Amèrica' pels seus papers aquàtics en nombroses pel·lícules dels anys 40 i 50, ha mort als 91 anys, mentre dormia, a Beverly Hills, Califòrnia, segons ha informat el seu mànager, Harlan Boll.
Esther Williams (Los Angeles, 1921), protagonista de clàssics com 'Escuela de sirenas' (1944) --on va coincidir amb Xavier Cugat i la seva orquestra--, 'Ziegfeld follies' (1945), 'Neptune's daughter' (1949) o 'Take me out to the ball game' (1949), va ser una de les grans estrelles de l'època daurada dels estudis Metro Goldwyn Mayer (MGM).
Notícies relacionadesVa ser l'experiències com a campiona juvenil de natació, a més de treballar com a model, el que la va portar a Hollywood i si no s'haguessin suspès per la segona guerra mundial el 1940 hauria participat en els Jocs Olímpics d'Hèlsinki.
A la meca del cine nord-americà Williams va portar a la pantalla grans espectacles musicals aquàtics dissenyats per ella mateixa. Hi lluïa un ampli somriure, l'elegante cos i banyadors als ja populars números de ball i natació sincronitzada a la piscina.
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Vilaplana eixampla l’ombra sobre Mazón
- Un Barça instal·lat en el caos
- Guerra a Gaza Espanya crida a consultes l’ambaixadora a Israel per les «calúmnies» als ministres del Govern
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Oposició a la sentència El MNAC reitera la seva «incapacitat tècnica» per traslladar les pintures de Sixena i envia al jutge nous informes que «avalen» la seva postura
- Medi ambient Catalunya instal·la tres nous radars per prevenir millor possibles inundacions als càmpings