Exitosa temporada 2024-25

Els teatres de Barcelona consoliden el seu idil·li amb el públic amb un altre rècord: 3.133.494 espectadors

‘Mar i Cel’, ‘Improshow’ i ‘Escape Room 2’ van liderar la taquilla la temporada 2024-25, curs que ha deixat molt bones sensacions als programadors no només de les sales grans sinó també de les petites

Emotivo adiós a Dagoll Dagom tras la última función del musical Mar i cel

Emotivo adiós a Dagoll Dagom tras la última función del musical Mar i cel / Marc Asensio Clupes

1
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

Les sales de teatre de Barcelona ho han tornat a aconseguir. El públic ha respost i s’ha batut de nou, per segon any consecutiu, la xifra dels tres milions d’espectadors amb un lleuger creixement que demostra la bona salut de les arts escèniques. Segons les dades presentades aquest migdia per Isabel Vidal, la presidenta d’ADETCA (Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya), la temporada 2024-2025 es tanca amb 3.133.494 espectadors, un increment de 108.467 persones (+4%) respecte a l’any passat, i la recaptació global ha sigut de 94.125.259 euros. Aquesta ha pujat en 1,8 milions (+2%).

L’índex d’ocupació també ha crescut i ha arribat a un 64%, un 4% més que la temporada passada. En total, s’han programat 13.179 funcions en una campanya amb 1.234 espectacles.

‘Escape Room 2’ celebra 300 funcions /

Marc Asensio Clupés
Notícies relacionades

I la resposta del públic no ha sigut fantàstica tan sols als grans teatres de la ciutat com el Victòria, on ha triomfat ‘Mar i Cel’, l’únic espectacle programat durant tota la temporada. L’increment més destacat s’ha registrat en les 33 sales de menys de 200 localitats, que han sumat 372.129 espectadors, cosa que suposa un creixement del 28% i una recaptació de 5,5 milions d’euros, un 39% més que fa un any, amb una ocupació mitjana del 66%.

Una escena d’‘El principi d’Arquimedes’ /

Marc Asensio Clupés

Els espectacles més vistos han sigut l’esmentat musical ‘Mar i Cel’, seguit d’‘Improshow’(Teatreneu), ‘Escape Room 2’ (Teatre Condal), ‘Priscilla, reina del desierto’ (Teatre Tívoli) i ‘Turisme Rural’ (Teatre Borràs). A les sales de menor capacitat han triomfat ‘Corta el cable rojo’ (Teatre Muntaner), ‘Y no quedará ninguno’ (Sala Ars Teatre), ‘El principi d’Arquimedes’ (Espai Texas), ‘Kramig’ (Espai Texas), i ‘69, La Comedia’ (Sala Ars Teatre).