AL 'DOMINICAL'
Steven Spielberg i Daniel Day-Lewis parlen de l'aclamada 'Lincoln'
Director i actor estan nominats a l'Oscar pel film, que opta a 12 estatuetes
No calia ser un linx per aventurar que 'Lincoln', ambSteven Spielberg darrere de la càmera iDaniel Day-Lewis com a protagonista absolut, estava destinada a ser una de les grans pel·lícules del 2013, però l'anunci de les candidatures dels Oscars ha elevat la fàcil conjectura a la categoria d'aposta segura: ni més ni menys que 12 ha obtingut la cinta que narra els últims quatre mesos de la vida del16è president dels Estats Units, en què va aconseguir el seu somni d'abolir l'esclavitud. Entre lesestatuetesa què opta, les que reconeixen el treball deSpielbergcom adirectoriDay-Lewiscom aactor principal.
A Spielberg, la fascinació pel president nord-americà li ve des de la infància. Assegura que llegia tot el que queia a les seves mans sobre ell, i que portar la seva figura al cel·luloide ha significat complir un somni. Daniel Day-Lewis no ho tenia tan clar: de fet, va rebutjar la primera oferta per encarnar el paper. "Vaig pensar que era una bogeria pretensiosa interpretar-lo", confessa al'Dominical', on actor i director parlen sobre aquest retrat cinematogràfic de l'home que, en paraules de Day-Lewis, "va lluitar per la igualtat de tots davant la llei". Una pel·lícula sobre la qual es parlarà profusament fins al24 de febrer, quan es veurà en què es tradueixen aquestes 12 nominacions, però de la qual els lectors d'EL PERIÓDICO poden començar a descobrir interessants detalls de la mà dels seus principals artífexs aquest mateix diumenge.
Aventures marines, humor negre i un 'cum laude'
Notícies relacionadesEl d'aquest parell d'asos no és l'únic nom que destaca a les pàgines del 'Dominical' d'aquesta setmana. Els amants del cine descobriran el nou projecte deFrançois Cluzet, el director de l'aclamada 'Intocable', que torna a dirigir amb 'En solitario', una aventura marítima per a tota la família rodada entre França i Canàries. Els que s'estimin més la música, es poden recrear en l'últim treball d'Amparo Velasco, coneguda comLa Negra per la seva passió pelsoul. En el seu segon disc,'La que nunca...'s'atreveix amb altres ritmes:flamenc,jazzi fins i totpsicodèlia.
Els aficionats alciclisme tenen una cita amb elscims mítics d'aquest esport, recollits al llibre 'Ascensiones míticas: 50 puertos de leyenda que deberías coronar'. Finalment, els que siguin més partidaris de moure el cervell que les cames, tenen dos noms per triar: el de JoséAntonio Fortuny, que ha sorprès el panorama literari espanyol amb la seva negríssima sàtira'Alehop', i el d'Álex Grijelmo, que torna a fer-nos reflexionar sobre el llenguatge periodístic al llibre'La información del silencio', l'adaptació per a tots els públics de la seva tesi doctoral. Va aprovar 'cum laude'.
- Mobilitat laboral Les contínues incidències de Rodalies obliguen les empreses de Barcelona a oferir més teletreball
- La festa de Lamine Yamal a Luz de Gas
- Espanya, al Mundial amb una taca
- Protecció Civil insta a tenir un kit d’emergència a casa
- Al Congrés El PSOE esquiva el veto de Junts i aprovarà la llei de lloguers temporals amb la resta de socis
- Congrés ERC, EH Bildu, el PNB, el BNG, Compromís i els Comuns pressionen el PSOE amb la seva pròpia llei de plurilingüisme
- Onada de fred Temperatures sota zero a la Catalunya central aquest dimecres
- Estadística de l’INE L’hivern demogràfic es consolida: Els naixements cauen al mínim històric i l’esperança de vida escala als 84 anys
- Informe de Pimec Les noves empreses catalanes perden diners fins al quart any de vida i no comencen a guanyar-los fins al desè
- Nou equipament municipal Lladó compra l'antiga fàbrica de guants per generar ocupació i crear habitatge: "No volem ser un poble dormitori"
