L'allargat conte d''El Hòbbit'
Peter Jackson estrena la primera part de la trilogia basada en el conte de Tolkien
El francès Jacques Audiard narra una estranya història d'amor a 'De òxid i os'
Fa deu anys, quanPeter Jackson parlava amb la premsa amb motiu d''El senyor dels anells' no s'imaginava que un dia es veuria fent una altra trilogia sobre la literatura deJ. R. R. Tolkien. 'El Hòbbit. Un viatge inesperat' (dirigida per Jackson, que va substituir Guillermo del Toro quan aquest va deixar el projecte) s'estrena avui com una de les grans cites cinèfiles no només del Nadal, sinó de l'any. El film, en 3D i amb una durada de 169 minuts, trasllada a la pantalla el conte d''El Hòbbit'. I ho fa estirant-lo fins a cansar, perquè hi haurà dues pel·lícules més. En aquesta primera de la trilogia, un 'hòbbit' (Martin Freeman) comença un viatge per acompanyar els bulliciosos nans a reconquistar la seva antiga terra.
Malgrat la tremenda campanya de publicitat que l'acompanya, 'El Hòbbit' no és l'única pel·lícula que s'estrena aquest cap de setmana. També ho fa 'D'òxid i os', en què el francèsJacques Audiard('Un profeta') narra l'estranya història d'amor entre una dona obligada a reinventar-se després d'un accident (Marion Cotillard) i un home violent aficionat als combats il·legals (Matthias Schoenaerts). Present també al festival de Cannes, el film va guanyar a la Seminci de Valladolid els guardons al millor director, millor guió i millor actor.
Notícies relacionadesMentrestant,Óscar Aibar ('El gran Vázquez', 'Platos voladores') juga amb els gèneres a 'El bosc' per explicar-nos un relat fantàstic en el context de la postguerra espanyola. Bastant més convencional resulta la producció nord-americana de la setmana: 'La hija de mi mejor amigo', on un pare de família té una relació sexual amb la filla dels seus veïns.
Finalment, el cine polonès ens presenta 'El molino y la cruz', de Lech Majewski, que crea una ficció a partir dels personatges d'una obra pictòrica de Brueghel.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
