Urban Lights
Compondre per ajudar, la filosofia d'Urban Lights
El grup de música no busca enriquir-se, sinó ajudar la gent amb les seves cançons
Samarreta, texans i vambes. Informals, naturals, humils, urbans. Així són elsUrban Lights, el nou fenomen musical (indie-pop) que comença a fer-se un forat amb un públic d'entre 14 i 16 anys. Els quatre components del grup sempre han viscut en grans ciutats, amb moltes llums, amb molt moviment. A més, dos d'ells, els germans Tauchert han residit una temporada a Tòquio, i el que més els va cridar l'atenció van ser la quantitat de llums que cobrien la ciutat. Per aquest motiu, el seu grup es diu Urban Lights. És el seu estil de vida i una manera de "guiar i il·luminar el dia a la nostra gent amb les nostres cançons", afirma Ramón.
Gregory Tauchert (veu),Borja Estengre (guitarra),Ramón Mañas (bateria) iÁlvaro Tauchert (piano) van començar a tocar al barDublín de Barcelona. Els dos germans van conèixer Borja en aquest bar, on va sorgir la idea de formar el grup. A Ramón el van fitxar de la Pompeu Fabra (anava a la mateixa classe que Álvaro). En aquesta universitat es va produir el primer concert d'Urban Lights i en aquest recinte van obtenir el primer premi delConcurs de Bandes que organitza cada any la universitat per donar a conèixer nous fenòmens musicals. Ramón explica que “això ens va obrir les portes i la possibilitat de prendre'ns la música més seriosament, ja que el premi era distribuir el nostre primer singleWooden House a iTunes”.
Concerts benèfics
El que crida l'atenció d'Urban Lights és que han actuat en llocs tan dispars com laPompeu Fabra, els bars Dublín de Barcelona i el Berlín de Sant Cugat, aCentral Park de Pedralbes, a la salaRazzmatazz, laSala Bikini, al col·legila Salle Bonanova, el parc de laCiutadella de Barcelona, laCarpa Sant Cugati en uns dies a la salaLuz de Gas. El que tenen en comú és que els concerts els han ofert amb fins benèfics per ajudar els nens d'Etiòpia, l'Índia, per a la lluita contra el càncer infantil... És a dir, no busquen enriquir-se amb els concerts, sinó utilitzar la seva música per ajudar la gent. "Si fos per nosaltres ho faríem tot gratis", asseguraUrban Lights. No és habitual veure un grup de música, que té un llarg recorregut en aquest món, tocar de manera altruista per ajudar altres persones.
Notícies relacionadesTot el que fan i toquen està produït per ells mateixos. Això suposa un doble esforç, però obtenen una doble satisfacció, doble recompensa. "Que hi hagi gent a qui agradi la nostra música, que se sàpiga les cançons i estigui motivada amb el que cantem, no té preu", afirma Borja. I és que un concert d'Urban Lights és pura energia, la passió que transmeten les fans provoca que el grup se superi a sobre de l'escenari. Les xarxes socials són el seu principal mitjà de comunicació i de contacte amb els seus seguidors. Per al grup, "és molt important interactuar amb la gent, que hi hagifeedback perquè realment el públic és qui dóna sentit a la nostra feina. Volem estar al dia en les xarxes socials perquè és el nostre mitjà de promoció i de presa de contacte amb la gent", recorden Borja i Ramón.
El somni del Primavera Sound
La marcaSmint els va escollir entre un centenar de grups de música de tot el país per participar en elPrimavera Sound. Un jurat havia triat un sol grup d'entre els sis que havien estat seleccionats. Finalment, no van guanyar la final perquè el seu estil de música no lliga amb el tipus de públic d'aquest festival de música. De totes maneres, són joves, ambiciosos, amb talent i, sobretot, tenen moltes ganes i il·lusió. El seu primer disc,Escapist, ha estat tot un èxit i les seves fans, necessitades de la música d'Urban Lights, podran disfrutar, pròximament, del seu segon disc. D'aquest nou projecte Álvaro revela que "serà més canyer, més electrònic. El primer CD ha estat una mica de prova, les cançons no tenen relació entre si perquè ho hem fet tal com anaven sorgint les coses. Aquesta serà nostra prova de foc". Pròxima parada: una gira per Espanya.
- Amenaça Els pròxims tsunamis del Mediterrani espanyol poden ser més violents que mai
- Càncer Superar un càncer de còlon després de dues operacions de més de 8 hores: "La quimioteràpia em deixava fatal"
- Conflicte a l’Orient Mitjà L’Iran i els EUA entren en una setmana decisiva sense data per a les negociacions i amb l’alto el foc a punt de caducar
- Shakira sobre l’ús del mòbil dels seus fills: "Els vaig prohibir YouTube directament, la veritat no és a les xarxes socials"
- Cultiu i cures de les plantes Com regar els geranis sense fer-los malbé: consells perquè les seves flors no es marceixin i durin més
