ÈXIT SOTA LA PLUJA

El mal temps no aconsegueix deslluir el final de festa del Primavera Sound

Yann Tiersen i Richard Hawley actuen a l'Arc de Triomf davant d'un mar de paraigües

Els assistents al Primavera Sound van anar a l’Arc de Triomf amb paraigua a causa de la pluja

Els assistents al Primavera Sound van anar a l’Arc de Triomf amb paraigua a causa de la pluja / ALEJANDRO GARCÍA (EFE)

3
Es llegeix en minuts
EFE

Una tempesta, amb llamps i trons inclosos, va deslluir una mica el concert final de festa del festival Primavera Sound, però no va impedir que milers de persones, mullades o amb paraigua, això sí, disfrutessin de les actuacions del compositor francès Yann Tiersen i de l'ex-Pulp, Richard Hawley.

El macroconcert gratuït, amb què l'organització volia posar un epíleg popular, a l'escenari instal·lat a l'Arc de Triomf al centre de Barcelona --i de passada arribar als 150.000 espectadors que s'havien fixat com a repte per als cinc dies del festival-- va començar amb l'amenaça dels núvols, però no va ser fins després de l'actuació de Nacho Vegas quan aquest cel gris va descarregar.

YANN TIERSEN

El públic no es va acovardir. Uns es van arrecerar sota l'arc gegant del passeig de Lluís Companys, altres van utilitzar les escales del Palau de l'Audiència de grades i la majoria va obrir el paraigua o simplement es van deixar mullar a l'espera que saltés a l'escenari Yann Tiersen, que ho va fer puntual, agraint l'estoïcitat dels presents.

El compositor i cantant francès va mostrar als que només el coneixen com el pare musical d'Amélie que la seva carrera va més enllà de la composició de bandes sonores i que aquest artista bretó també és capaç d'elaborar cançons de pop de marcat matís folk i fins i tot de ressons post-rockers.

RICHARD HAWLEY

Igualmente a l'hora programada, Richard Hawley va aparèixer sobre l'escenari impertèrrit amb les seves ulleres de sol davant del que per a ell segurament era un simple plugim mediterrani.

"Ok, let's go", va dir lacònic --i sota la coberta impermeable-- el que va ser guitarrista dels mítics Pulp, que després d'un exitós reciclatge com a crooner ha tornat al costat més rocker --i una mica psicodèlic-- en l'últim treball Standing at the sky's edge, Before, The ocean o el ja clàssic Open up your door van sonar perfectes en la veu del de Sheffield, que a les 23:30 seguia cantant sobre l'escenari.

La inestabilitat meteorològica no va ser mal rebuda per tothom. Els abundants llauners que venien cerveses --i no precisament de la marca que patrocina el festival-- van poder diversificar el catàleg ampliant-lo als paraigües i impermeables de plàstic.

La tarda havia començat plàcidament. Els primers a trepitjar l'escenari van ser Lorena Álvarez acompanyada per la seva Banda municipal, que es van aprofitar de l'ambient festiu familiar per oferir un grapat de cançons despreocupades, temes que combinen la tradició més popular, gairebé camperola de la música, amb unes lletres que parlen dels problemes i les coses quotidianes.

Després va ser el torn de Joël Iriarte, o el que és el mateix, Joe Crepúsculo, que va aconseguir que alguns dels presents --bastants dels seus fans locals-- arrenquessin a ballar les peces en què aquest músic mescla amb desvergonyiment el synthpop amb el reggaeton i altres sons.

L'última aportació espanyola de la tarda la va posar el també asturià Nacho Vegas, ex-Manta Ray, que va oferir una succinta sessió, potser temorós del que estava a punt de caure, en què van sonar cançons com Dry Martini Tabernero.

TANCAMENT DE L'EDICIÓ

L'edició número dotze del festival, que ha congregat prop de 150.000 persones en uns 270 concerts programats des de dimecres passat, ha ofert diverses actuacions memorables, entre les quals destaquen les de The Cure, Franz Ferdinand, Wilco, The XX, Saint Etienne i Beach House per citar-ne només unes quantes.

Notícies relacionades

Juntament amb els vuit escenaris del Parc del Fòrum, que han acollit el gruix de la programació, el San Miguel Primavera Sound s'ha obert aquest any una mica més a la ciutat amb els concerts inaugural i el de clausura, tots dos gratuïts, a l'Arc de Triomf, i actuacions en diverses sales de la capital catalana, com la que a la nit van oferir King of Convenience a la sala Apolo, on es va celebrar la tradicional festa de tancament.

La ciutat portuguesa de Porto recull la setmana que ve el testimoni musical amb la celebració del primer Optimus Primavera Sound, la franquícia lusitana del festival barceloní --igual que el Sónar ha fet amb la seva marca per tot el món-- per on passaran artistes com Suede, The Flaming Lips, Rufus Wainwright and his band o The Walkmen, entre altres.