AMB LA DIRECCIÓ DE PATRICIA FERREIRA
'Els nens salvatges', millor pel·lícula del Festival de Màlaga
El film també obté el millor guió, la millor actriu secundària i el millor actor secundari
La catalana 'Kanimambo' s'emporta una menció especial del jurat
Laproducció catalana Els nens salvatges, un encertat retrat de la incomunicació entre els adolescents i els seus pares, va obtenir divendres passat laBisnaga d'Or delFestival de Màlaga. No va ser l'únic guardó que va rebre la pel·lícula, dirigida perPatricia Ferreira, ja que també va conquistar el demillor guió,millor actriu secundària per a Aina Clotet imillor actor actor secundari per a Àlex Monner (guardó compartit amb Álvaro Cervantes perEl sexo de los ángeles). Una altra producció catalana,Kanimambo, que porta la firma del productor Lluís Miñarro i on tres directors expliquen la seva visió de Moçambic, es va emportar una menció especial del jurat.
El segon millor premi, l'especial, va anar a parar a una de les pel·lícules més trencadores del certamen:Carmina o revienta, en què l'actorPaco León (Aída) debuta en la direcció amb un fals documental sobre la seva mare, que dóna vida a una basta mare coratge capaç de treure's del damunt un cobrador del frac i de curar-se una infecció vaginal bevent-se una medicina, en lloc de dissoldre-la en aigua, i rentar-se amb ella. La protagonista, Carmina Barrios, es va emportar el premi a lamillor actriu. Com ja s'esperava, el film també es va endur el guardó del públic.
La resta del palmarès va resultar, com la loteria de Nadal, molt repartit.Miel de naranjas, onImanol Uribe narra en clau dethriller un episodi de la postguerra espanyola, va aconseguir diverses distincions. Entre elles, la de millor director i millor guió per a Remedios Crespo, i menció especial per a l'actriu Ángela Molina. A més d'Els nens salvatges, una altra de les pel·lícules favorites durant el certamen va serA puerta fría, un duríssim retrat de la voracitat laboral en el gremi dels venedors. Tot i ser un dels films més compactes, rodons i sincers del certamen, només es va emportar el guardó al millor actor, un Antonio Dechent convertit de la mà del director, Xavi Puebla, en el Santos Trinidad dels venedors. Lapel·lícula també es va emportar el reconeixement de la crítica.
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio La humiliació de citar Pujol, una ofensa innecessària
- Construcció Javier Sequera, professional de la construcció: "Prefereixo perdre 400 euros en una feina i guanyar un professional que sap el que està fent"
- "Els llibres et fan volar" Vueling celebra Sant Jordi 2026 amagant descomptes per a vols en diversos punts de Barcelona: així els pots trobar
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 22 d’abril, a Espanya per la Guerra de l’Iran: nova baixada dels carburants
- Successos VÍDEO | Rescatat un aficionat al kitesurf a una milla de la platja del Bogatell de Barcelona després d’estar una hora a la deriva
