Retorn de l'estrella pop més polèmica
Princesa dels 'freaks' amb cor
La cantant ha encunyat un estil excèntric però no revolucionari

EXTRAVAGÀNCIA 3 Lady Gaga, artista camaleònica per excel·lència, amb diversos estilismes. En blanc i negre, de petita, ja entremaliada. /
En qualsevol concert de Lady Gaga hi ha moments per als discursos de l'artista amb missatges reconfortants: sigues tu mateix, venç les teves inseguretats, allibera't, els estranys són els altres... Així va ser en la seva estrena al Palau Sant Jordi, el desembre del 2010 («¡elsfreakssón fora!», va cridar), i és probable que així sigui el 6 d'octubre en el mateix escenari. A més de portaveu de l'orgullfreakmundial, Lady Gaga es delecta en el seu paper de consellera i guru de l'autoajuda; de fada padrina dels més necessitats en matèria emocional.
Se li ha de reconèixer a Lady Gaga la seva habilitat i resolució a l'hora de modelar un personatge que no s'assembla gens a les estrelles pop que ens han freqüentat durant diversos lustres: de Beyoncé a Rihanna; de Christina Aguilera a Shakira. Posats a assemblar-se, pot tenir punts en comú amb la Britney Spears méstrashdels últims anys, i disposa d'algunes contemporànies que la miren de reüll, com Katy Perry i Kesha, tallades per aquell mateix patró anticonvencional i que cultiven una aura de noies perverses amb un punt de vulgaritat.
Notícies relacionadesEL REPTE ESCÈNIC/ El camp de l'espectacle pop per a masses és, des de fa anys, un territori autocomplaent en què una proposta difereix d'una altra pel nombre de canvis de vestuari, de passarel·les, de rutines dramàtiques i piruetes aèries. Si Lady Gaga és diferent, que es noti. En el cànon del muntatge teatral, amb ballarins i ocurrències, Lady Gaga, per ara, no ha fet oblidar Madonna (aquell majestuósDrowned world tourdel 2001). Ni tan sols Kylie Minogue, amb el sobri però lluminós Les folies tour,del 2011.
Lady Gaga haurà de demostrar ara que és alguna cosa més que un vestit de bistecs. Gene Simmons, de Kiss, n'ha dit que és «l'única estrella del rock de l'actualitat». El 6 d'octubre veurem si amb això n'hi ha prou.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Paolo Cotta Ramusino, físic i matemàtic nuclear: "Perquè l’Iran no desenvolupi l’arma nuclear, Israel no ha d’agredir altres països"
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Obra social La Caixa vol arribar als 800 milions de pressupost el 2030
- II Fòrum del Mediterrani Muniesa (CaixaBank): "Europa avui o fa un pas o pot caure en la irrelevància"
- TRIBUNALS Aldama assegura que «segurament» apareixeran «més noms» per sobre de Santos Cerdán