La trobada més important de l'any a la ciutat per al món del disseny

Un festival 'cus' cine i disseny

La guru de la moda Diane Pernet obre avui la cita amb 300 curts

Un festival cus cine  i disseny_MEDIA_1

Un festival cus cine i disseny_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts
NATÀLIA FARRÉ
BARCELONA

«La relació entre cine i moda sempre ha existit però ara hi ha una clara fascinació i complicitat entre realitzadors i dissenyadors». Així explica Mahala Alzamora

-codirectora de l'edició espanyola d'Asvoff (A Shaded View on Fashion Film)- l'èxit d'aquest festival que uneix setè art i moda, i que per primera vegada se celebrarà a Barcelona (des d'avui i fins divendres, a CaixaFòrum). I d'aquesta manera s'entén que la cita, que té París com a seu permanent, i ciutats com Milà, Tòquio, Nova York i Londres, com a punts itinerants, hagi interessat a personatges tan dispars i tan famosos com el creador plàstic Chris Cunningham, l'actriu Tilda Swinton, el director Bruce Webber i el dissenyador Yohji Yamamoto. Tots ells, col·laboradors del certamen en algun moment.

L'origen del festival, únic al món en el seu gènere, sorgeix, l'any 2008, de la ment de Diane Pernet, guru de la moda i icona del glamur que els anys 80 es va donar a conèixer com a fotògrafa, dissenyadora i periodista, i actualment és autora d'un dels blocs més influents sobre el tema (www.ashadedviewonfashion.com). Pernet, vestida sempre de negre, amb mantellina, ulleres de sol i pintura de llavis vermella, és la directora del festival i l'autora de la selecció dels 300 curts en competició. «Una xifra impressionant», segons Alzamora.

Però, ¿què és el que exhibiran aquestes cintes? «Res de comercial. Tot és molt creatiu. Mostren la inspiració dels artistes al voltant de la moda», afirma la codirectora. Inspiració evocada «a partir de les muses des de dos punts de vista:the muse, per a la competició oficial, ito amuse, per als estudiants»,

Notícies relacionades

(«la musa» i «divertir», fent un joc de paraules en anglès).

DOCUMENTS INÈDITS / La menció dels estudiants per part d'Alzamora no és intranscendent. L'edició de Barcelona és la primera que convida els no professionals a participar-hi, encara que fora de competició. No és l'única novetat del festival; n'hi ha més: una categoria per a curts filmats amb mòbil, una selecció de les millors cintes de totes les edicions, una secció fora de competició que recuperarà la memòria visual de l'escola de moda de Barcelona dels anys 60 a través de documentals inèdits i la projecció en primícia d'Hermès: les mains d'Hermès.