nous camins per a la indústria cultural

Carlos Jean aboca en un llibre el seu 'plan B' musical

El productor beneeix les virtuts d'internet per trobar talents

Carlos Jean, ahir a la FNAC de Madrid, on va presentar el llibre i el disc ’El plan B’.

Carlos Jean, ahir a la FNAC de Madrid, on va presentar el llibre i el disc ’El plan B’. / AGUSTÍN CATALÁN

2
Es llegeix en minuts
OLGA PEREDA
MADRID

Internet no és ple de pirates sinó de talent. Aquesta és una de les conclusions a les quals ha arribat Carlos Jean, que, després de trencar llaços amb la indústria tradicional, s'ha ficat de ple en la xarxa per bussejar, flairar nous valors i comprovar que una altra manera de fer música és possible.

Després d'un any d'intens treball, en què, literalment, s'ha deixat la salut, el músic i productor va presentar ahir a Madrid el fruit de tant d'esforç: El plan B. Lead the way to the music revolution (Ediciones B), un llibre en què explica l'aventura que ha suposat treballar colze a colze amb artistes desconeguts que desitjaven posar un peu en el món de la música i demostrar fins a quin punt valen. A més a més del llibre, Jean també ha tret a la venda un disc amb el mateix nom: El plan B (editat per Subterfuge en col·laboració amb Novaemusik).

Malgrat el seu econòmic preu (10,99 euros), no deixa de ser curiós que, després de cavar una trinxera amb la indústria tradicional, Carlos Jean se senti emocionat al trobar-se, novament, amb un disc al carrer. «No suposa cap contradicció», va explicar. «El disc l'he tret perquè hi havia peticions dels usuaris. Ens vam adonar que la gent tenia ganes de comprar-lo. El problema de la indústria actual és que posa la seva única atenció en els discos i no se surt d'aquest camí», va dir el músic. La «revolució» impulsada per qui va ser parella artística de Najwa Nimri tot just acaba de començar. I, per com parla, sembla que no hi ha marxa enrere.

Escrit pel periodista musical Lino Portela, el llibre comença amb una frase lapidària de Jean: «Tinc un pla per fer música entre tots». Al llarg de vuit capítols, el productor musical

Notícies relacionades

-que va començar a tenir desavinences amb la seva discogràfica el 2005- explica el seu «revolucionari» pla, que va començar quan va escriure una frase al seu perfil de la xarxa social Twitter: «Senyors, comença un nou projecte. Es diu El Plan B i entre tots farem música».

A LA XARXA SOCIAL TWITTER / Cinc hores després, va néixer el primer èxit: Lead the way. Aquest tema porta la firma de Mónica, Electric Nana, que va veure el tuit de Jean, va descarregar la base que va penjar i es va posar a fer el que més li agrada: escoltar una cançó i canviar-li la lletra. El tema va arribar al número u dels 40 Principales. Així, a poc a poc, de cançó en cançó, de col·laborador en col·laborador, i gràcies al suport de la firma Ballantines, va començar un pla que ahir es va vestir de llarg. H