entrevista amb el pianista

Ivan Martín: «La nova obra de Palomar és brillant»

Ivan Martín i Enric Palomar, en una pausa de l’assaig amb l’OBC.

Ivan Martín i Enric Palomar, en una pausa de l’assaig amb l’OBC. / GUILLERMO MOLINER

1
Es llegeix en minuts
MARTA CERVERA
BARCELONA

-¿Com és aquesta obra de Palomar?

-Consta de quatre moviments i el piano hi té un protagonisme molt accentuat. Està escrit per a gran formació simfònica. Té una orquestració exquisida, amb inspiració francesa i molts detalls de color. És una obra molt brillant.

-¿Ha trucat molt a Palomar per aclarir conceptes i idees?

-Els últims mesos he treballat intensament en aquesta obra, a la qual ens hem dedicat durant dos anys. No és gaire comú que un compositor em dediqui una obra així. És tot un repte. Aquests dies hi he estat treballant intensament i tenim ganes d'estrenar.

-El seu primer disc per a Warner el va dedicar a Antonio Soler i ara estrena una obra d'un altre autor català. ¿Simple casualitat?

-No, no és casual. Soler, un músic del 1700, va ser un avançat al seu temps i té una qualitat extraordinària no prou reconeguda. En aquest cas passa una cosa semblant. Catalunya sempre ha estat a l'avantguarda en la creació artística. Així com Soler va saber sintetitzar la música folklòrica amb El llibre vermell de Montserrat, Palomar també vincula el món culte i el món popular. Combina magistralment el nostre ritme racial del nostre nacionalisme i els corrents d'avantguarda.

Notícies relacionades

-I a vostè li va.

-M'agrada tota la música, que no concebo com una cosa per a entesos sinó com una cosa per disfrutar. No crec en etiquetes ni especialitzacions. El dia que Albéniz es programi amb la freqüència de Mozart estarem en pau. El públic sap apreciar la qualitat.