ADQUIRIDA EN SUBHASTA
Cultura compra la Verge de Bellpuig de les Avellanes per 130.000 euros
L'escultura gòtica està destinada al Museu de Lleida

La Verge de Bellpuig de les Avellanes.
No hi ha una excepció cultural que lliuri creadors i institucions de les retallades pressupostàries plantejades pel conseller Ferran Mascarell. El que sí que hi ha són peces «excepcionals», en paraules del director general de Patrimoni, Joan Pluma, que justifiquen un «esforç» en temps adversos.
És el cas de l'escultura de la verge i el nen, del segle XIV, procedent del monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes que aquest dijous, amb la intenció de destinar-la al Museu de Lleida, ha adquirit la Conselleria de Cultura per 130.000 euros, el preu a què va arribar en la subhasta celebrada a la sala Balcli's.
Dos postors privats
Notícies relacionadesA la conselleria es va respirar alleujament pel fet que la licitació entre dos postors privats, un a la sala i un altre per telèfon, només elevés en 10.000 euros el preu de sortida, de 120.000 euros. La representant de l'Administració va exercir el dret de retracte, és a dir, la potestat d'aconseguir la peça al preu de remat ofert pel millor postor.
L'anterior conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, va anunciar el juny del 2010 que el seu departament havia impedit que l'escultura sortís a la venda i l'havia comprat pels 120.000 euros de sortida. La família propietària de la peça va al·legar que aquest no era el procediment correcte sinó que, com és habitual en aquests casos, una subhasta (o negociació amb un comprador) ha d'establir el preu de mercat, moment a partir del qual l'Administració pot decidir si adquireix o no el bé cultural pel qual demostra interès sense que això suposi un perjudici econòmic per al venedor.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro