ROCK
Tierra Santa emprèn els seus 'Caminos de fuego'
El grup de la Rioja bolca el seu metal èpic demà a Razzmatazz 2

Tierra Santa.
Tierra Santa, banda riojana afiliada al heavy metal èpic i medievalista, va suspendre les seves activitats el 2007, però fa uns mesos va reaparèixer amb un nou disc,Caminos de fuego, i plans de gira. Després del canvi de bateria (Iñaki per David Karrika), el quintet cita demà els seus seguidors a Razzmatazz 2.
Sorgit el 1992 amb el nom temporal de Privacy, Tierra Santa es va decantar des del principi per un metal ortodox inspirat en el so dels vuitanta de grups com Dio o Iron Maiden, amb base melòdica subratllada pels teclats i les guitarres doblades. Van desplegar textos historicistes que al·ludien a mites com la torre de Babel i el cavall de Troia, personatges com Joana d'Arc i episodis com la Reconquesta.
Notícies relacionadesDE MAIDEN A ZEPPELIN / La seva evolució comercial va anar in crescendoi va tocar sostre amb el discMejor morir de pie(2006), que es va situar en el tercer lloc de la llista de vendes espanyola. El grup va prendre part en discos d'homenatge a Iron Maiden, Led Zeppelin i Barón Rojo. El 2008, va fer públic un comunicat en què anunciava l'«ajornament de tota activitat musical i artística».
AmbCaminos de fuego, publicat a la tardor, Tierra Santa rehabilita el seu metal melòdic i heroic en un repertori amb nombroses cites a batalles, tenebres i eternitats. Aquesta vegada, el marc referencial el posen l'antic Egipte i Babilònia.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos