HOMENATGE VISUAL I IMPERIBLE A INTERNET

Fans amb molt d'art

'Ain't no grave-The Johnny Cash project', un vídeo creat amb dibuixos de més de 25.000 admiradors, competeix als Grammy amb Lady Gaga al millor videoclip

Johnny Cash Aint no grave / periodico

1
Es llegeix en minuts
N. M.
BARCELONA

Un homenatge a Johnny Cash aprofitant les noves tecnologies i reclamant la faceta més artística dels seus fans. Amb aquest punt de sortida, Chris Milk i Aaron Koblin van proposar a través d'internet que els admiradors del músic personalitzessin un fotograma del seu vídeoAin't no grave. I aquesta original iniciativa ha acabat figurant entre els candidats al Grammy al millor videoclip, competint ambBad romance, de Lady Gaga,Love the way you lie,d'Eminem i Rihanna,Stylo,de Gorillaz, Mos Def i Bobby Womack, iCee Lo Green,de F**k You.

A la mateixa web en què s'allotja aquesta plataforma de vídeoon linees proporcionen a l'usuari senzilles eines de dibuix amb les quals pot aportar la seva visió de l'artista i fins i tot l'estil amb el qual la vol plasmar: abstracte, realista... I el més curiós és que difícilment es veurà el mateix clip dues vegades: les escenes es van substituint segons arriben les contribucions, i de moment en sumen més de 25.000. D'aquesta manera, i si no decau l'interès, la seva naturalesa serà immortal.

El codirector del clip i ànima d'aquesta iniciativa, Chris Milk, va declarar el següent quan va saber que optava al preat premi Grammy: «Aquesta nominació és realment un testimoni de Johnny Cash i l'impacte que va tenir sobre la gent de tot el món. I és a través de l'increïble art i de la generositat dels seus fans que aquest vídeo s'ha convertit en realitat. Gràcies al seu amor i creativitat, donen la vida eterna a Johnny».

Notícies relacionades

A la carta

A més, hi ha l'opció de veure la filmació a la carta, escollint els fotogrames de l'estil que prefereixis (l'adreça és www.thejohnnycashproject.com/#). Per cert, fins al 13 de febrer, el dia de la gala dels Grammy a Los Angeles, no sabrem si Cash s'imposarà a l'omnipresent (i favorita) Lady Gaga.