El festival de cine fantàstic de Catalunya
'Secuestrados' impacta amb la seva visió d'un violent assalt
El film de Miguel Ángel Vivas va arribar ahir a Sitges després de l'èxit al Fantastic Fest
Miguel Ángel Vivas, director de ’Secuestrados’, abraça Manuela Vellés, Ana Wagener i Fernando Cayo, ahir. /
El Fantastic Fest d'Austin, a Texas, és un dels principals aparadors mundials del cine fantàstic i de terror. Farà uns deu dies, una pel·lícula espanyola,Secuestrados,del sevillà Miguel Ángel Vivas, aconseguia el premi a la millor pel·lícula i al millor director. «M'ho van dir i et juro que pensava que era una broma. ¡No podia ser!», explica Vivas a aquest diari. Està per veure si a Sitges, on ahir va ser projectada en la secció oficial a competició, li caurà algun guardó, però almenys va deixar a l'Auditori l'impacte de la seva atrevida proposta: el relat hiperrealista, a través de 12 plans seqüència, d'un violent assalt domèstic a càrrec de tres encaputxats amb escassos miraments per la vida aliena.
A mig camí entre l'efectivitat i l'efectisme,Secuestradospertorba pel seu realisme sense concessions. «Això ha sigut un salt al buit. Però amb mi han saltat els actors. No és que fingeixin el que els està passant, és que ho senten», assegura un eufòric Vivas, que només arrufa el nas quan se li pregunta per què ha posat nacionalitat albanesa als assaltants. «Puf, em sentiria fatal si es fes una lectura negativa o política d'això. Vaig decidir que fossin així perquè, segons tot el que he llegit sobre el tema, en el 90% dels casos els assaltants són d'aquesta nacionalitat».
Notícies relacionadesTRIOMF FINLANDÈS / La secció oficial es va completar ahir amb dues, diguem-ne, rareses. La primera,Rare exports: a Christmas tale, del millor que hi ha, si no el millor, que hem vist al festival. Divertit a matar, el film del finlandès Jalmari Helander és un pervers, ocurrent conte nadalenc sobre la figura de Santa Claus que destil·la un irresistiblefreakisme nòrdic. No sorprendrà si s'emporta el premi del públic, si ens fixem en les rialles i els aplaudiments que van acompanyar la seva projecció.
La segona, l'argentinaFase 7, de Nicolas Goldbart, entraria, en canvi, en el territori del bluff. Comèdia apocalíptica sobre la grip A amb Federico Luppi, sembla un curt anabolitzat i, tot i que hi ha algun gag brillant, es fa senzillament interminable.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
