EN UNA CERIMÒNIA ÍNTIMA
La família dóna l'últim adéu a Labordeta
La dona i les filles del cantautor dipositen flors a la tomba de Joaquín Costa, un altre aragonès il·lustre

La viuda i les filles de Labordeta s’allunyen de la tomba de Joaquín Costa, després de dipositar-hi les flors que aquests dies han acompanyat el fèretre del cantautor, avui, al cementiri de Torrero. /
La dona i les filles de José Antonio Labordeta, que va morir dissabte d'un càncer de pròstata als 75 anys, han donat avui el seu últim adéu al polític i poeta. En un acte íntim al cementiri saragossà de Torrero, la dona del cantautor, Juana de Grandes, i les seves tres filles, Ana, Ángela i Paula, han deixat davant la tomba de Joaquín Costa, considerat precursor de l'aragonesisme, el centre de roses vermelles que ha acompanyat el fèretre del cantautor durant els dos dies que ha estat oberta la seva capella ardent a les Corts d'Aragó, per on han passat desenes de milers de persones.
En l'acte han estat acompanyades per familiars i amics, entre ells la presidenta de la Chunta Aragonesista (CHA), Nieves Ibeas, que ha dipositat una corona de flors juntament amb Eloy Fernández Clemente, cofundador el 1972 amb Labordeta de la revista Andalán, Juan Martín, portaveu de CHA a l'Ajuntament de Saragossa, i l'exconseller del Reial Saragossa i amic del cantautor José Luis Melero.
Notícies relacionadesLa família, ha destacat Fernández Clemente en l'acte, ha tingut la "gran idea" d'unir la memòria de Labordeta amb la d'un dels aragonesos més il·lustres, amb qui va compartir la lluita per la llibertat, per la justícia i per Aragó i l'únic que està enterrat en terres aragoneses. I s'ha mostrat convençut que la història farà de Labordeta un dels cinc aragonesos més rellevants de l'etapa contemporània juntament amb Goya, Santiago Ramón y Cajal, Luis Buñuel i Costa.
L'acte s'ha celebrat després de la incineració de les restes mortals de Labordeta. La família encara no ha decidit on escamparà les seves cendres.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA