COMÈDIA
Ivan Labanda s'estrena com a director des d'una passarel·la
'Fashion. Feeling. Music.' fa sàtira social a partir de la moda com a metàfora

El cartell de Jordi Labanda.
L'actor Ivan Labanda s'ha fet un especial regal de 30 aniversari. Els va complir el dia 14, i dues setmanes després debuta com a director d'escena. Serà ambFashion. Feeling. Music., un muntatge que va estrenar el Lliure de Gràcia l'octubre del 1999 i que es revisa ara per primera vegada de la mà de l'actor. Labanda tutela el treball de set joves intèrprets, encara estudiants del Col·legi del Teatre, els de la companyia Narinanti.
Són principiants com ho van ser, en el seu moment, els protagonistes de l'original, un text de Lluís Hansen que va dirigir Josep Maria Mestres en un treball d'improvisacions que va significar la posada de llarg de gent avui tan coneguda com Julio Manrique, Marta Marco o Albert Triola. «Em va agradar molt. Tenia el llibret a casa i crec que és molt vigent», va recordar ahir Labanda en la presentació de l'obra.
Ell mateix s'ha encarregat de l'adaptació i actualització inevitables. Manrique, Marco i companyia tenien, per exemple, una escena al voltant dels mòbils, absoluta novetat el 1999. «L'hem enfocat cap a les xarxes socials en el sentit de com afecta la tecnologia les relacions interpersonals», va dir.
El món de la moda serveix com a metàfora per a una sàtira de les grandeses i misèries de la societat. Però l'obra es mou, a ritme trepidant, amb una voluntat d'entreteniment màxim. «Aquest context de la moda permet poder parlar i riure't de tot sense problemes», va dir. Tant que va reconèixer que els ha mogut una actitud gamberra, «a vegades molt incorrecta, com la deSouth Park».
L'actualització de Labanda també ha suposat una nova banda sonora, de la qual només s'ha mantingut la cançóQuerida Laura, emblemàtica de l'obra. Labanda ha apostat per una música electrònica i amb un tema principal tan conegut i irònic comWhat a wonderful world. «Ara bé, l'obra no és un musical, però la música és imprescindible», va subratllar.
A més de la música, el vídeo juga el seu paper amb cameos de famosos, que s'interpreten a si mateixos, com els triciclesPaco Mir i Joan Gràcia, el cineasta Juan Antonio Bayona il'home del tempsTomàs Molina. I a l'hora de dissenyar el glamurós cartell, Labanda ho va tenir fàcil: el va encarregar al seu germà Jordi. Això sí, volia una model perfecta amb una petita tara, una tireta a la cara.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Tornada al col·legi Catalunya arrenca el curs escolar amb el repte d’atendre un 30% de l’alumnat amb necessitats educatives especials
- Assassinat sense resoldre ¿Per què l’ADN del jersei d’Helena Jubany fa un gir al cas i obre la porta a un judici?
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona anuncia la sortida del director de comunicació Àlex Santos
- Llançament discogràfic La tornada de Mazoni: «Hi ha un punt en la teva carrera que és perillós: quan ja no ets novetat i tampoc ets una llegenda»
- Cinema ‘Sîrat’, ‘Romería’ i ‘Sorda’, preseleccionades per als Oscars