Conducció

Aquestes són les grues municipals més cares i més barates a Espanya

T'expliquem quines són les ciutats amb les taxes més baixes i més elevades per la prestació d'aquest servei

Aquestes són les grues municipals més cares i més barates a Espanya
Es llegeix en minuts

Claudia Rubio

Les grues municipals les utilitzen els ajuntaments de cada població per retirar de la via pública els vehicles mal aparcats o que obstrueixen la circulació. Aquestes grues són gestionades pels consistoris, que són els que estableixen els preus del seu servei. A continuació t’expliquem quines són les ciutats amb les taxes més baixes i més elevades per la prestació d’aquest servei.

 ¿Qui estableix el preu de la grua municipal?

 Segons la normativa de trànsit i seguretat viària, els vehicles mal aparcats poden ser retirats si causen problemes en la circulació o si estan estacionats en places reservades per a discapacitats o en espais on està prohibit aparcar. Per exemple, si està aparcat sobre un pas de vianants, un gual o al carril bus, la grua municipal pot retirar el vehicle i portar-lo al dipòsit municipal per custodiar-lo fins que el propietari el vagi a recollir. La recollida del cotxe i l’estada en el dipòsit té un cost que el propietari del vehicle haurà d’abonar per recuperar l’automòbil. S’ha de tenir en compte que a aquesta quantia s’ha de sumar la sanció corresponent per haver comès una infracció.

 Com hem comentat anteriorment, els ajuntaments són els que tenen la competència en matèria de trànsit dins del terme municipal, per la qual cosa és el consistori qui estableix la taxa del servei de recollida i el trasllat del vehicle.

 Els preus de les grues municipals a Espanya

 Lògicament, com que es tracta d’una competència municipal, existeixen diferents preus per a aquest servei en funció de la ciutat. No obstant, un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela que, tot i que hi ha diferents preus dins del territori nacional, el cost mitjà de les grues municipals a Espanya és de 98 euros per hora. No obstant, el preu mitjà per hora es fixa en els 4,37 euros + recàrrecs si l’estada és molt llarga.

 La majoria de les ciutats espanyoles no solen cobrar les primeres hores d’estada del vehicle al dipòsit municipal, tot i que altres ajuntaments com el de Sòria i Saragossa solen cobrar el dia complet encara que el vehicle només hagi estat un parell d’hores al dipòsit. És més, l’estudi de l’OCU revela que Saragossa és la ciutat espanyola amb el servei de grua municipal més car del país, ja que allà la retirada i dipòsit d’un cotxe costa uns 205 euros. La llista dels serveis de grues municipals més cars la completen les ciutats de Vitòria (155 euros) i Sant Sebastià (154 euros).

 Tal com assenyala Mapfre, la diferència entre les diferents ciutats espanyoles pot arribar fins al 334%, sens dubte, una diferència massa elevada. D’altra banda, pel que fa a les grues municipals més econòmiques del país, Melilla se situa en primera posició, ja que la retirada i dipòsit d’un vehicle costa 47 euros. El segueixen Àvila (52 euros) i Zamora (57 euros).

 Pujada i baixada de taxes

Et pot interesar

 Les úniques ciutats que han reduït les taxes de les grues municipals han sigut Guadalajara (ara es paga un 20% menys que el 2012), Terol (es paga un 10% menys) i Palma de Mallorca (la taxa s’ha reduït un 3%). En canvi, les ciutats que han experimentat una pujada de les taxes han sigut Càceres (amb un increment del 40%), Zamora (amb un increment del 37%) i Las Palmas de Gran Canaria, Segòvia, Cadis, Lleó i Màlaga (totes amb un increment del 20%).

El 7, número clau que t’ajudarà a evitar les multes de velocitat