ELS DINERS QUE ES RECAPTIN AJUDARAN A CONSTRUIR UNA ALDEA CULTURAL A MALI
Beth alça la veu a favor de petites oenagés
L'artista canta a la Cúpula de les Arenes amb Carlos Sadness, entre altres
La vocació solidària de Bethno és nova ni improvisada. Amb 18 anys ja se'n va anar al Senegal, bastant abans queOperación Triunfoirrompés en la seva vida. I el març del 2011, després del terrible terratrèmol d'Haití, va participar en un taller de música en un orfenat a la desolada població de Leogane. Va ser una de les moltes i interessants iniciatives que van organitzar i segueix muntant l'oenagé Voces. La mateixa que juntament amb Wiki Happiness organitza aquesta nit a la Cúpula de les Arenes anomenada Gala Solidària de les microONG's.
En el concert també hi participaran els cantantsCarlos SadnessiRaúl Rojas,l'instrumentista de hangRavid Goldschmidt, els grups Ol'Green i Heura, i l'humoristaEduard Biosca.I gran part dels diners que es recaptin ajudaran a finançar una aldea cultural que està dissenyant l'estudi Patrimonio/48 Arquitectos en el Corazón de Àfrica, concretament a la convulsa Mali.
MIRADES I ABRAÇADES / «Em fa especial il·lusió ajudar la gent que ajuda. I participar en una altra iniciativa de Voces. Tinc un record magnífic de la setmana que vaig estar a Haití. M'havia de comunicar amb mímica, mirades, abraçades i música. I va ser molt enriquidor comprovar aquella realitat, i molt dur tornar a la teva vida tan de pressa. El mateix dia que vaig tornar vaig tenir un recital en què, recordo, no vaig poder controlar les llàgrimes. Si no m'hagués quedat embarassada i no tingués aquesta petitona -afegeix, mentre aguanta en braços laLia,de només 10 mesos-, hauria tornat allà. Però sé que hi tornaré».
Bethés conscient de la importància que té que la gent amb certa repercussió mediàtica i «que exerceix de mirall i altaveu» se sumi a causes solidàries. Però s'afanya a valorar «la tasca humana d'aquests voluntaris anònims que no hi dediquen nmés una setmana de la seva vida, sinó mesos, anys o tota la seva existència». A més, explica que va muntar un mercat solidari amb roba creada per ella mateixa, anomenada LittleLia, i que presentarà en societat al gener. Just un mes abans que estreni al Teatre Fortuny de Reus el seu primer musical,La dona vinguda del futur.«L'està escrivintMarc Rosich, que me'l va oferir al coincidir alTirant lo Blanc, de Calixto Bieito. Les projeccions són deLyona, i la música, deGuille Milkyway, de La Casa Azul.
Ja llavorsRosich em va dir: seràs la protagonista d'una obra que anirà sobre l'anunci de Neutrex, en què vindràs del futur per salvar-nos la vida i treure'ns les taques», riu. «Té molt bona pinta. Dilluns comencem els assajos i la cançó que m'han passat és superpetarda. És tan passada de voltes que serà genial. I em fa molta il·lusió que l'obra s'instal·li després al Teatre Nacional de Catalunya, el 8 de març».
Vegeu l'acústic de
Notícies relacionades'Lulabay' amb el mòbil
o a www.elperiodico.cat
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen