EN DEFENSA DELS DRETS HUMANS
Alemanya protesta al camp contra la censura de la FIFA al braçalet LGTBI
Els jugadors de Hans Flick van posar per a la foto oficial posant-se la mà a la boca, després de les amenaces d’Infantino d’amonestar els capitans que portessin l’ensenya arc de Sant Martí al braç
Manuel Neuer finalment no va saltar a l’Estadi Khalifa amb el braçalet LGTBI al braç. Les amenaces, al «xantatge» de la FIFA segons la mateixa Federació Alemanya, va provocar que el capità sortís amb l’ensenya oficial de FIFA, la de ‘No discrimination’, tot i que convenientment oculta sota la màniga, reduïda a la mínima expressió.
Al seu lloc, com a manera d’escenificar la censura de la FIFA, en connivència amb la dictadura de Qatar, els 11 titulars de Hans Flick van posar per a la foto oficial del partit posant-se la mà a la boca, com a gest reivindicatiu que la seva llibertat d’expressió ha sigut retallada.
El mes de setembre les federacions dels Països Baixos, Anglaterra, Gal·les, Bèlgica, Suïssa, Alemanya i Dinamarca van comunicar formalment a la FIFA el seu desig de vestir el braçalet arc de Sant Martí en defensa dels drets de les persones LGTBI. Durant dos llargs mesos, Infantino no va oferir cap resposta. Va esperar fins aquest mateix dilluns per fer-ho, advertint sobre la seva expressa prohibició i el seu càstig en forma de multa i targeta groga.
Kane va canviar d’opinió
Notícies relacionadesEl capità anglès, Harry Kane, havia de ser qui obrís la veda contra l’Iran dimarts passat, però l’amenaça disciplinària va fer canviar d’opinió a Anglaterra, que no volia exposar d’aquesta manera el seu futbolista i l’equip, atès el perill d’expulsió que comporta arrencar el partit amb una groga. Seleccions com Dinamarca, els Països Baixos, Gal·les i Alemanya van prendre la mateixa determinació. El mateix faran Bèlgica i Suïssa.
Neuer i Alemanya, tanmateix, han optat per no exposar-se a una sanció disciplinària, però mostrant al món que han sigut víctimes de la censura. Tot i que atès que el portava semiocult, un dels assistents arbitrals es va acostar al porter al començament del xoc per comprovar quin braçalet portava posat.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
