MUNDIAL DE F-1

Fernando Alonso puja al podi en el Gran Premi de l’Aràbia Saudita

El pilot asturià acaba en tercera posició per darrere dels Red Bull de Checo Pérez, primer, i Max Verstappen, segon

Fernando Alonso puja al podi en el Gran Premi de l’Aràbia Saudita
5
Es llegeix en minuts

Definitivament, Red Bull està en una altra dimensió. Després del doblet amb què Max Verstappen i Sergio Pérez van inaugurar la temporada a Bahrain, el Gran Premi de l’Aràbia Saudita, la segona cita del calendari més ambiciós de la història de la fórmula 1, amb 23 caps de setmana d’acció, va constatar la superioritat dels de Milton Keynes i va repetir el mateix guió a Jeddah, tot i que amb ordre invertit i una gran victòria del mexicà, la cinquena del seu compte.

Fernando Alonso, en clar desavantatge davant la punta de velocitat de l’RB19, se les va enginyar per esprémer al màxim el seu Aston Martin i va tornar ser el tercer en discòrdia, ‘el millor dels altres’. Un segon podi que confirma les expectatives de l’asturià i el seu nou equip, si bé la festa no va ser completa per als de Silverstone, que van patir la primera fallada de fiabilitat amb l’abandonament de Lance Stroll. És el podi 100 de la carrera d'Alonso.

Destralada i sanció

«A veure si soc capaç de mantenir aquest lleó darrere», deia Sergio Pérez abans de la carrera, amb referència a Alonso. El mexicà, autor de la ‘pole’, no es refiava del bicampió espanyol, que sortia segon de la graella per primera vegada des del Canadà 2022. I va encertar de ple amb la seva sospita. Quan es van apagar els semàfors, l’asturià li va guanyar la partida. Checo Pérez va mirar de tancar-lo però Alonso va arribar al primer revolt per davant. Els comissaris de la FIA van arruïnar la seva escalada anunciant una sanció de 5 segons per «posició incorrecta» a la sortida. Era igual. Quan va tenir DRS, el Red Bull de Pérez el va passar com un ‘avió’. Alonso, que ja s’ho esperava, va seguir el guió previst i va mirar d’enganxar-se a l’RB19 per distanciar-se de Russell, tercer, i així mitigar la penalització en la primera parada.

Per darrere, dos dels grans favorits, Leclerc i Verstappen, venien en mode atac, remuntant des del fons de la graella. El monegasc va apostar per una estratègia de pneumàtics diferent dels seus rivals i va començar amb tous. Des del 12è lloc de la graella, després de penalitzar per recórrer a la tercera centraleta electrònica, el de Ferrari va atrapar el seu company Carlos Sainz en tot just 14 voltes. A Verstappen, que havia sortit 15è després de la inoportuna fallada tècnica de dissabte en la Q2, quan va trencar un palier del seu cotxe, en va tenir prou amb els Pirelli mitjans, l’elecció majoritària de sortida, per arribar a les posicions de podi.

La remuntada de Verstappen

Un ‘safety car’ provocat per l'avaria del company d'Alonso a Aston Martin, Lance Stroll, en la volta 18 va tornar a agrupar el pilot i va perjudicar Ferrari, quan Leclerc i Sainz ja havien fet el seu ‘pit stop’. La carrera es va rellançar amb 30 voltes per davant i pensant en un plantejament a una aturada. El nou paquet de baixa càrrega aerodinàmica de Red Bull per a Jeddah donava ‘ales’ a Pérez i al campió Verstappen, demolidor en la seva escalada. Hamilton, l’únic amb pneumàtics mitjans entre els favorits, va atrapar Sainz, mentre Max Verstappen llançava un fulgurant atac sobre Russell. A mitja carrera, els Red Bull eren una piconadora i només Alonso resistia en la batalla, perseguit pels dos Mercedes.

Sense ordres d’equip, impensables en aquest punt del campionat, Pérez i Verstappen es van embrancar en un duel vibrant, rodant tots dos a un ritme impressionant, a base de volta ràpida i acariciant els murs, camí del segon doblet de la temporada per a Red Bull. Alonso no podia igualar els parcials d’infart dels dos homes que el precedien, però sí que mantenia a ratlla Russell, confirmant que continua sent el millor a la pista rere els ‘intocables’ Red Bull. Per això quan Verstappen va alertar d’un problema al seu monoplaça a falta de 10 voltes, Fernando Alonso va ensumar la sang i es va multiplicar al volant. Va ser un miratge. Pérez i Verstappen es van assegurar les dues primeres places del podi i Alonso va tornar a ser el millor entre els ‘mortals’. Fins i tot es va permetre apujar la seva renda sobre Russell a 5.138, després de ser advertit per ràdio que podia tenir una altra sanció de 5 segons al final de la carrera.

Notícies relacionades

Molt menys positives van ser les sensacions de Ferrari després del segon gran premi de la temporada. Si a Bahrain van patir més que ningú per la degradació de les rodes, a l’Aràbia, amb un asfalt menys agressiu i una configuració que sobre el paper els afavoria, ni Sainz ni Leclerc van aconseguir tampoc el seu objectiu. El madrileny va acabar sisè i Leclerc, setè. Una altra decepció a Maranello.

L’Aston Martin «funciona a tot arreu»

Resultat al marge, per a Aston Martin i Alonso la millor notícia és que el rendiment de l’AMR23 a dos circuits radicalment diferents com són Bahrain i l’Aràbia Saudita. «Els tests d’hivern i la primera carrera van ser a Bahrain i ens va anar molt bé, però no havíem provat el cotxe en cap altra pista, així que era important venir a Jeddah i veure si continuàvem sent forts. Ho som i és un gran alleujament i una motivació extra per a l’equip, perquè el cotxe funciona a tot arreu». De fet, Fernando Alonso va advertir que la pròxima carrera, en un altre escenari tan particular com el d’Albert Park, a Melbourne, servirà per calibrar de forma «molt més precisa» els objectius reals d’aquesta temporada.