VETTEL, PRIMER A NEGAR-S’HI

La fórmula 1 cancel·la el GP de Rússia

  • «La F-1 té la visió positiva d’unir la gent i ajuntar nacions. Esperem un canvi i una resolució pacífica», assenyala la FIA

La fórmula 1 cancel·la el GP de Rússia

Reuters

1
Es llegeix en minuts
EFE

La Fórmula 1 ha anunciat aquest divendres la cancel·lació del Gran Premi de Rússia, que s’havia de disputar al circuit de Sotxi al setembre, a causa de la invasió russa d’Ucraïna.

«La fórmula 1 visita tots els països d’arreu del món amb la visió positiva d’unir la gent i d’ajuntar nacions. Veiem com es desenvolupa la situació a Ucraïna, tristos i impactats. Esperem un canvi i una resolució pacífica», va dir la FIA en un comunicat.

«Dijous a la tarda, la FIA i els equips vam parlar sobre la posició del nostre esport i la conclusió és que és impossible celebrar el Gran Premi de Rússia en les circumstàncies actuals», va afegir. El tetracampió del món Sebastian Vettel ja va anunciar dijous que no disputaria aquesta carrera.

Notícies relacionades

La notícia arriba enmig dels tests de pretemporada que s’estan realitzant aquests dies al circuit de Montmeló. Aquest és el segon gran esdeveniment esportiu que Rússia perd per la seva guerra amb Ucraïna, ja que la UEFA ha anunciat avui divendres que la final de la Lliga de Campions del 28 de maig es disputarà a París, a l’estadi de Saint-Denis, en lloc de Sant Petersburg, com estava programat.

La temporada 2022 de fórmula 1 començarà el 20 de març a Bahrain. Encara no s’ha oficialitzat quin Gran Premi substituirà el de Sotxi.

Temes:

Rússia Ucraïna