HAMILTON, EL MÉS RÀPID

L’Alpine d’Alonso s’incendia a Montmeló

  • L’equip assenyala que un problema menor de segellament en el sistema hidràulic va provocar les flames a la part posterior de l’automòbil

  • El pilot asturià només va poder completar 12 voltes en l’última jornada de test, dominada per Hamilton

L’Alpine d’Alonso s’incendia a Montmeló

Albert Gea / Reuters

2
Es llegeix en minuts

‘El Pla’ s’ha torçat. Fernando Alonso només va poder completar 12 voltes a la pista de Montmeló aquest divendres, en la tercera i última jornada de test de pretemporada, abans que el seu monoplaça A522 es parés a la corba 13 del Circuit de Barcelona, al mig d’una espessa fumarada. Alpine va revelar després les causes d’aquesta fallada tècnica, que els va impedir rodar la resta de la jornada. S’acomiaden l’assaig de Barcelona i tornaran a la pista a la següent tanda de test, a Bahrain, de l’11 al 13 de març.

«Després de més investigacions al garatge després de la parada a la pista de Fernando Alonso aquest matí, l’equip pot confirmar que el problema va ser un problema amb el sistema hidràulic. Un problema menor de segellament va provocar un incendi a la part posterior de l’automòbil», va explicar Alpine en un comunicat facilitat al migdia, confirmant que tampoc Esteban Ocon podia rodar com estava previst a la tarda.

«L’equip ha completat amb èxit 266 voltes durant els tres dies del ‘shakedown’ de Barcelona. Les reparacions a l’automòbil continuaran i, com a resultat, no estarem funcionant la resta del dia. Esperem tornar a estar en acció la pròxima prova a Bahrain», van concloure.

Mercedes se’n va per la porta gran

Lewis Hamilton semblava que no estava en els tests, però els va tancar amb el millor temps dels tres dies. Fora de pista, la seva imatge tafanejant el cotxe de Max Verstappen davant el box de Red Bull va ser del més comentat de dimecres, a la primera jornada. Però l’heptacampió, que dijous va tancar el seu torn al volant del nou Mercedes W13 en desena posició, s’ha acomiadat en gran aquest divendres: primer ha marcat un crono de 1.19.141 amb què ha superat el seu nou company George Russell i a continuació ha calçat el pneumàtic supertou de Pirelli (C5) per baixar el seu temps 1.19.139. Pocs van creure els rumors sobre la seva retirada, però per si de cas aquest divendres Hamilton ha deixat clar que mai se n’ha anat.

Notícies relacionades

Russell, esprement-se al màxim en els seus primers dies a bord del Mercedes, havia liderat la tanda matinal, marcada pels incidents, amb un total de cinc banderes vermelles. Després de la pausa per dinar, Pirelli va mullar artificialment l’asfalt de Montmeló per provar els seus nous pneumàtics d’aigua. La pista es va anar assecant progressivament i a partir de les 4 de la tarda, amb dues hores al davant, Hamilton va començar a baixar els seus temps per acostar-se al temps de Russell i acabar millorant-lo.

Ferrari, a prop dels millors

A continuació dels Mercedes es van situar els dos Red Bull de Sergio Pérez i el campió Verstappen, a mig segon, per davant de Vettel i els dos Ferrari de Leclerc i Carlos Sainz. La Scuderia ha confirmat el pas endavant del seu nou F1-75, ràpid i fiable, mentre que tampoc Mercedes ha patit cap contratemps important en aquests tests.