GP D’ITÀLIA F-1

Bottas guanya la carrera a l’esprint però sortirà l’últim

  • El finlandès ha aconseguit la ‘pole’ a Monza però ha sigut penalitzat perquè Mercedes va canviar parts substancials del seu motor

  • Verstappen ha esgarrapat dos punts a Hamilton, que ha acabat cinquè després d’una pèssima sortida

Bottas guanya la carrera a l’esprint però sortirà l’últim

@F1

2
Es llegeix en minuts

Valtteri Bottas ha guanyat la segona Sprint Race de la temporada, el resultat de la qual configura les posicions de graella del GP d’Itàlia, que es disputarà aquest diumenge a Monza (15 hores). El finlandès, no obstant, no liderarà la graella perquè uns canvis al motor l’han condemnat a arrencar últim demà. Verstappen i Ricciardo han completat les primeres posicions d’aquesta mini carrera, limitada a 18 voltes i 100 quilòmetres.

El triomf de Bottas en aquesta Sprint Race li han permès sumar tres punts extra, però la dada més rellevant són els dos que ha sumat Max Verstappen, que ha augmentat a cinc la diferència amb Lewis Hamilton al capdavant del Mundial (226,5 i 221,5 punts, respectivament). L’holandès, a més, sortirà des de la ‘pole position’ en la catorzena carrera de l’any, acompanyat a la primera fila per Daniel Ricciardo.

Mala sortida de Hamilton

La segona mini carrera –la primera es va disputar a Silverstone, amb victòria de Verstappen– va tornar a evidenciar que falten al·licients perquè els pilots assumeixin més riscos, ja que qualsevol incident els condemna en una carrera que reparteix els punts.

La carrera ha començat amb una mala sortida deHamilton, que ha caigut de la segona plaça a la cinquena –superat per Max i els dos McLaren– i una espectacular sortida de pista de Pierre Gasly en la tercera corba, que ha provocat la sortida del cotxe de seguretat.

A partir d’allà, pocs avançaments i una carrera anodina a l’espera del que passi avui en aquest GP d’Itàlia, en el qual Hamilton i Mercedes es veuran obligats a remuntar. Mercedes, curiosament, no només va guanyar la carrera a l’esprint, sinó que els seus cotxes van dominar els dos entrenaments lliures i la qualificació de divendres. L’elecció de canviar parts substancials del motor del cotxe de Bottas i la mala sortida de Hamilton els ha posat en problemes.

Últim a la graella

Últim a la graellaBottas, que aquesta setmana s’ha confirmat que l’any vinent correrà amb Alfa Romeo, va aconseguir la segona ‘pole’ de la temporada després de la de Portugal. El finlandès no podrà disfrutar de l’èxit aconseguit perquè l’equip va decidir muntar un nou motor, turbo, MGU-H i MGU-K, condemnant-lo a sortir l’últim a la graella de diumenge, deixant-lo pràcticament sense opcions.

D’altra banda, cal destacar que Charles Leclerc ha quedat sisè, darrere de Hamilton i, malgrat que ha muntat una unitat de potència antiga per completar el cap de setmana després d’experimentar divendres un problema elèctric, no penalitzarà perquè ja havia sigut utilitzat al GP de Bèlgica.

Notícies relacionades

Carlos Sainz, que sortirà darrere del monegasc, va patir un espectacular accident en la Variant Ascari durant la segona sessió de lliures, però l’equip va poder reparar el cotxe i classificar-se per a la tercera fila.

Finalment, cal apuntar que la Fórmula 1 estudia canvis respecte a la classificació a l’esprint per a 2022 amb la intenció que les carreres siguin carreres, no classificacions que decideixin l’ordre de la graella de la carrera de diumenge. S’estudia posar en joc més punts en la carrera a l’esprint de dissabte i que la ‘pole’ i l’ordre de sortida es dirimeixin divendres.