mundial de f-1

Ocon triomfa a Hongria amb l’ajuda d’un gran Alonso

El francès ha aconseguit la seva primera victòria a la F1 amb la inestimable col·laboració de l’asturià després de la seva lluita titànica amb Hamilton, líder abans del descans estiuenc

Ocon triomfa a Hongria amb l’ajuda d’un gran Alonso
4
Es llegeix en minuts

El Gran Premi d’Hongria ha ofert una èpica carrera, amb vencedor inesperat i duel titànic de dos grans campions. Esteban Ocon s’ha emportat la seva primera victòria al Mundial, també la primera per a Alpine, gràcies a la impressionant tasca d’equip de Fernando Alonso, que durant moltes voltes ha aconseguit contenir Lewis Hamilton.

Ocon ha pujat al podi per davant d’un altre gran campió Sebastian Vettel (Aston Martin) i de Hamilton, que marxa de vacances després de recuperar el lideratge davant Max Verstapppen amb sis punts d’avantatge. El neerlandès s’ha vist implicat en un accident múltiple provocat per Bottas a la sortida i va tenir molts problemes per aguantar en carrera amb el Red Bull molt danyat, per concloure els punts (10è). 

Cop de Bottas

Cop de BottasEl GP d’Hongria ha tingut la sortida més complicada de la temporada, amb l’aparició de la pluja just abans de començar i un accident de Valtteri Bottas que ha provocat un autèntic ‘strike’ a la graella, després de tocar-se amb Lando Norris i deixar fora els dos Red Bull de Max Verstappen i Sergio Pérez. Stroll, a més, ha eliminat també Charles Leclerc (Ferrari), mentre que Hamilton, que partia a la pole, ha mantingut la posició.

L’anglès ha continuat endavant, seguit d’Esteban Ocon (Alpine), Sebastian Vettel (Aston Martin) i Carlos Sainz (Ferrari), que venia des de la 15a plaça de la graella. Alonso, que havia arrencat novè, també ha esquivat l’embolic monumental de la sortida i s’ha situat setè. Després de la primera volta, els comissaris han mostrat bandera vermella.

Mentre que Pérez, Stroll, Bottas i Leclerc, i poc després Norris, han hagut d’abandonar per l’incident múltiple que ha provocat el pilot finlandès de Mercedes, Verstappen ha pogut seguir a la pista, en 13è lloc, tot i que amb greus danys al seu monoplaça, especialment la pèrdua del Bargeboard, que els seus mecànics han reparat molt de pressa abans de la segona sortida.

Hamilton, de primer a últim 

Hamilton, de primer a últim Les previsions de tempesta no s’han complert i l’asfalt de l’Hungaroring s’ha assecat a gran velocitat. Durant la segona volta de formació tots els equips s’han adonat d’aquesta circumstància.... menys Mercedes i Hamilton, que ha sigut l’únic que no ha entrat a canviar els pneumàtics intermedis de pluja i s’ha trobat sol a la graella quan s’han apagat els semàfors, mentre els altres sortien des del ‘pit lane’ amb pneumàtics de sec. Una imatge inèdita. 

Quan ha començat la carrera, Hamilton ha hagut de parar i s’ha trobat al fons de la graella, que després d’un accident de Mazepin, era ja només de 14 cotxes, amb Ocon i Vettel liderant i Sainz i Alonso a la cinquena i sisena plaça. «¿Soc l’últim? Això és ridícul», ha etzibat Lewis per ràdio. El seu equip ha intentat animar-lo: «Verstappen té el cotxe fet malbé, tu ets el més ràpid».

La reacció de Hamilton i l’encert de Sainz i Alonso

La reacció de Hamilton i l’encert de Sainz i AlonsoMercedes ha esmenat el seu gran error amb un ‘undercat’ de llibre a Verstappen. Hamilton ha entrat a boxes després de 20 voltes per muntar els durs i ha tornat a la pista per davant de l’holandès, en 10a i 12a posició, respectivament. Mentre l’heptacampió ha començat la seva remuntada per deslliurar-se de l’aire brut que implica rodar en posicions retardades, Max aguantava com podia amb un monoplaça molt fet malbé: «El cotxe està trencat, faig el que puc», deia el neerlandès fora de la zona de punts.

Sainz i Alonso ha copat bona part del protagonisme a meitat de carrera. Mentre que Ocon i Vettel entaulaven la seva particular batalla per la victòria, Carlos ha rebutjat la indicació de Ferrari i ha preferit ajornar la parada. Una intel·ligent lectura de carrera que ha deixat el madrileny en disposició d’assegurar-se el podi a Hongria. Alonso, que ha sigut l’últim a entrar a box i ha arribat a liderar la carrera (volta 38), també ha encertat en la seva estratègia i ha tornat a pista cinquè, precedit per Hamilton i Sainz.

Final èpic 

Final èpic Hamilton s’ha quedat sense pneumàtics i ha hagut d’efectuar una parada extra quan faltaven 22 voltes. L’anglès ha tornat a pista per darrere d’Alonso (a 15 segons) i ha començat la seva escalada a un ritme frenètic. En només dues voltes ja li havia esgarrapat 5 segons a Fernando, que al seu torn i pressionat per Lewis s’ha tirat a sobre de Sainz. Mentre els dos espanyols mantenien un pols vibrant pel podi, Hamilton llançava el seu atac fulminant.

Notícies relacionades

Però llavors ha ocorregut l’inesperat. Fernando Alonso, que dijous va fer 40 anys, s’ha retrobat amb la seva millor versió i ha aconseguit mantenir a ratlla Hamilton durant 10 voltes d’infart. Hamilton s’ha desesperat intentant superar l’asturià, però al final ha imposat la potència del seu W12 i ha avançat Alonso quan faltaven 5 voltes i ha deixat Sainz sense podi tres voltes abans del final. El britànic s’ha conformat amb un tercer lloc que li permet recuperar el lideratge i marxar de vacances amb avantatge sobre un desafortunat Verstappen, que ha travessat la meta en desena posició.

A la baralla final per la victòria Ocon ha deixat enrere Vettel. El francès ha aconseguit la seva primera victòria al Mundial i la primera per a Alpine, amb la inestimable col·laboració d’Alonso, que ha acabat cinquè.