EL CAMPIÓ CONTINUA SENSE RENOVAR PER MERCEDES

Hamilton posa en venda el seu jet per deixar de contaminar

  • El ja set vegades campió del món de F-1, que es va comprar l’avió el 2013, considera que ha sigut una de les pitjors inversions de la seva vida

  • Hamilton, que mira de canviar la seva vida després de ser el rei de les xarxes socials, veurà reduïda la seva fitxa al no acceptar l’imperi Daimler les seves pretensions

  • Ecclestone i molts altres experts de la F-1 creuen que l’acord entre el pilot britànic i la firma alemanya està fet i que s’anunciarà ben aviat

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No hi ha dubte, el britànic Lewis Hamilton (Mercedes) és, als 36 anys, tota una icona, diverses multinacionals alhora i, sens dubte, un dels millors pilots de F-1 de la història, ara que, amb la conquesta del seu setè títol mundial, ja ha igualat el no menys mític alemany Michael Schumacher.

Però Hamilton també és una de les més grans fonts de notícies, probablement, sí, més abans, quan portava una vida més pensada per brillar i guanyar milions de dòlars a les xarxes socials que, ara, que diu haver canviat tan radicalment que acaba de posar a la venda el seu jet privat per contribuir al fet que el món no estigui tan contaminat, de la mateixa manera que s’ha fet vegà.

Caprici per amor

El cert és que Hamilton, que està esperant tancar la seva renovació amb l’equip Mercedes AMG F-1, que depèn de la matriu Daimler, va adquirir el seu jet Bombardier Challenger 605, d’uns 16 milions d’euros, l’any 2013, just quan va cobrar el seu primer contracte amb la firma de l’estrella platejada, per uns 25 milions d’euros anuals. El seu avió, vermell Ferrari (o encara més fosc), amb tota mena de luxes i possibilitats de creuar els oceans sense problemes, ha sigut descobert en venda per Canal+ França, per gairebé 9 milions d’euros.

Hamilton es va comprar el jet, la matrícula del qual o referència és G-LCDH (és a dir, les seves inicials Lewis Carl Davidson Hamilton), quan estava (diuen) perdudament enamorat (no seria tant, no, ja que van durar poc més d’un any junts) de Nicole Scherzinger, una de les components de The Pussycat Dolls. Scherzinger vivia a Los Angeles i va convèncer Hamilton que «tot un campió de F-1» havia de tenir el seu propi jet privat, afegint-hi, potser, «com tots els meus amics». Era l’època, sí, en què Hamilton fins i tot es va fer empelt de cabell per agradar a Nicole. Per cert, el jet el va estrenar, el 2013, aterrant a l’aeroport de Jerez per a uns entrenaments.

Russell va qüestionar Hamilton

No cal dir que, abans d’assegurar que se’l ven per deixar de contaminar, Hamilton va assegurar, en una entrevista al diari ‘El País’: «La compra del jet no ha sigut, sens dubte, la decisió més intel·ligent que he pres en la meva vida». En efecte, ara, si el necessita el lloga, com fan tots els famosos: més barat, més eficaç i menys embolics. És, doncs, evident que amb el seu pròxim contracte, Hamilton no es comprarà cap altra aeronau. Ni parlar-ne. I això que Lewis, diuen, està demanant 75 milions d’euros per temporada i Daimler o, més ben dit, el nou president de Daimler, Ola Kallenius, no està disposat a donar-li ni tan sols la meitat, ja que Mercedes també es veurà obligada a reduir plantilla i factories en els pròxims mesos.

I és que Hamilton va tenir un problema seriós en les últimes setmanes i carreres del Mundial-2020. Al contagiar-se de Covid-19, va haver de deixar la seva plaça al jove pilot de Williams, George Russell, que va demostrar, com sospitaven i comentaven tots els pilots de la graella de F-1, que «qualsevol de nosaltres guanyaria amb un Mercedes». I, sí, en efecte, Russell, gairebé un principiant, va estar a punt de guanyar al circuit de Sakhir. Tanta por va agafar Hamilton a Russell que, sense estar del tot recuperat de la Covid-19, va tornar a pujar en el seu Mercedes a Bahrain per evitar que Russell pogués deixar-lo en evidència.

Peticions a la baixa

Malgrat tot, ningú dubta que la renovació de Hamilton per Mercedes (es parla de quatre anys més) s’anunciarà d’un moment a l’altre. «Tot el que estan fent és teatre, ja deuen haver firmat», acaba de declarar a ‘Blick’ Bernie Ecclestone en persona, que continua sabent-ho tot de l’F-1. «No ho anuncien perquè la incertesa, Mercedes i el mateix Lewis continuïn omplint pàgines i estant d’actualitat ara que no passa res».

Notícies relacionades

Hi ha qui pensa que Mercedes no hauria de donar tants diners a Hamilton i encara menys després de l’exhibició de Russell. «Jo, si fos el president de Daimler, ja hauria ensenyat la porta a Lewis. O acceptes les nostres condicions, que no tenen res a veure amb el que demanes, o reculls la canya de pescar i te’n vas a llançar l’ham a un altre lloc», ha comentat el popular examo d’equip, l’irlandès Eddie Jordan, ara comentarista de F-1 en televisió.

El mateix Jordan ha recordat, a la web F-1 Insider, que no hi ha ningú imprescindible en el gran circ. Ni tan sols Lewis Hamilton. «Com tampoc ho era Ayrton Senna. Encara recordo la reunió que va convocar Ecclestone, pocs dies després que morís el gran Senna, quan ens va dir ‘vostès deixin de plorar; no hi ha ningú insubstituïble’».

Temes:

Automobilisme