FIGURES EMERGENTS EL 2021

Carlos Sainz Jr., si el pare és músic el fill és ballador

  • El fill del millor pilot de ral·lis de tots els temps complirà el somni de qualsevol pilot del Mundial de F-1: córrer per a Ferrari, la mítica escuderia del campionat de monoplaces

  • «Carlos continua amb els peus a terra i sap que en la seva professió cal ser humil, posar els mil sentits i no deixar mai d’aprendre», assenyala el seu pare, que ja és al Dakar-2021

  • «‘Carletes’ arriba a Ferrari en el millor moment de la seva vida. No importa que la escuderia travessi un mal moment, quan tingui un cotxe guanyador, ell el farà campió», explica Martínez de la Rosa

Abu Dhabi (United Arab Emirates)  10 12 2020 - A handout photo made available by the FIA shows Spanish Formula One driver Carlos Sainz of McLaren wearing a protective face mask during a press conference ahead of the Formula One Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit in Abu Dhabi  United Arab Emirates  10 December 2020  The Formula One Grand Prix of Abu Dhabi will take place on 13 December 2020  (Formula Uno  Emiratos Arabes Unidos) EFE EPA FIA F1 HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY NO SALES     Local Caption     BAHRAIN  BAHRAIN - NOVEMBER 26    enter caption here   during previews ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 26  2020 in Bahrain  Bahrain  (Photo by Rudy Carezzevoli Getty Images)

Abu Dhabi (United Arab Emirates) 10 12 2020 - A handout photo made available by the FIA shows Spanish Formula One driver Carlos Sainz of McLaren wearing a protective face mask during a press conference ahead of the Formula One Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit in Abu Dhabi United Arab Emirates 10 December 2020 The Formula One Grand Prix of Abu Dhabi will take place on 13 December 2020 (Formula Uno Emiratos Arabes Unidos) EFE EPA FIA F1 HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY NO SALES Local Caption BAHRAIN BAHRAIN - NOVEMBER 26 enter caption here during previews ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 26 2020 in Bahrain Bahrain (Photo by Rudy Carezzevoli Getty Images) / FIA F1 HANDOUT

7
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Explica la mama Reyes que, tot just arribar a casa des de la clínica on va donar a llum a Carlos, el seu marit, ja campió mundial de ral·lis, el va treure del cabàs i el va asseure al volant del Toyota Celica, que té al jardí de casa seva, ficat en una immensa caixa de metacrilat. «Va ser allà quan em vaig adonar que això no tindria marxa enrere», reconeix Reyes, sense esbossar cap somriure i ni tan sols sentir-se la meitat d’orgullosa del que n’està el seu marit.

I és que el seu marit sempre ha explicat que ell mai «i, quan dic mai, és ¡mai!», va influir en el seu fill perquè es dediqués als cotxes, a la competició, a les carreres. «Cert, li vaig permetre escollir, però sabent, i això ho va aprendre molt ràpid, que, per sobre de qualsevol cosa, incloses les carreres, els karts o els monoplaces, hi havia els estudis i els idiomes».

És clar que Carlos Sainz pare tenia un mal col·lega al costat, un pèssim ajudant, un horrible amic, un mecenes, el mateix que el va ajudar a ell a ser considerat el millor pilot de ral·lis de la història. Tenia el meravellós Juanjo Lacalle, el seu mànager i l’home que, junt amb el no menys amic Carmelo Ezpeleta, van ajudar el papa Sainz a convertir-se en el més gran.

Ja era veloç als 5 anys

Va ser Lacalle, sí, qui va sentir el pessigolleig de repetir amb Júnior l’experiència viscuda amb el papa. Si el pare és músic el fill és ballador. Només cal veure les imatges que Lacalle té al mòbil en les quals apareix ‘Carletes’, amb cinc anys, conduint un petit Jeep elèctric en aquest mateix jardí, fent virolles a l’arribar al final del caminet de rajoles.

La filosofia no ha canviat. «Carlos sap que aquest és un món molt dur, i no em refereixo només a com de competitiu és, no, sinó que s’han de tenir els mil ulls oberts, posar els 300 sentits en tot el que fa i, sobretot, ser humil, voler aprendre sempre, no desenganxar els peus de terra ni tan sols quan, com avui, comences un any ja al cim, a la cúspide, formant part de l’escuderia, l’equip, la fàbrica, el somni de tot pilot de F-1: córrer per a Ferrari».

Aquesta mateixa setmana, la prestigiosa revista italiana ‘Auto Sprint’ li ha dedicat la portada i pàgines interiors a Carlos Sainz Vázquez de Castro (Madrid, 1 de setembre de 1994), ‘Carletes’ per als seus íntims, 118 grans premis disputats, dos podis (3r a Interlagos, Brasil, el 2019 i segon, a Monza, Itàlia, el 2020) i una tornada ràpida al circuit de Spielberg, durant el GP d’Estíria-2020.

El titular de la primera pàgina és ‘Furia Rossa’ i en el text es diu que «el nou Cavallino Rampante, que ha llogat ja un petit apartament a Maranello, per ser més a prop de l’escuderia, representa el somni de tots els ‘tifosi’ vermells, que esperen deixar enrere, al més aviat possible, la pitjor temporada de la seva vida des del 1980». I explica que, el pròxim 1 de març, a Montmeló (Barcelona), Sainz Júnior provarà, durant només un dia i mig (no hi ha més test aquest any), el nou Ferrari SF21.

Trajectòria impecable

Diuen els experts, els gurus, els savis, els assabentats de la F-1, que un pilot de F-1 només pot fer dues coses en aquesta vida: o ser campió del món o ser pilot de Ferrari i, si aconsegueix les dues coses, es converteix en un mite, en una icona d’aquest esport. Són molts, inclòs el papa Sainz, els qui pensen, tot i que no ho verbalitzin, que ‘Carletes’, que arriba a Maranello en un dels moments més delicats de la gloriosa i triomfal ‘scuderia’, ja ha aconseguit una d’aquestes dues grans premisses i que, a partir de l’1 de març, començarà a perseguir la gran conquesta doncs, ara sí, és al lloc ideal per aconseguir-ho.

Diuen els que més saben d’això que Sainz arriba a Ferrari no només per la seva brillant trajectòria en la seva inicial fase a Toro Rosso on va arribar a superar a l’ogre Max Verstappen, sinó pel seu extraordinari comportament a Renault i, sobretot, per la seva espectacular actuació, en aquesta última temporada, a McLaren, a qui ha col·locat, després dels poderosos equips Mercedes i Red Bull, com la tercera escuderia del Mundial en companyia del jove i veloç Lando Norris, a qui ha acabat superant en el Mundial de pilots.

Però ‘Carletes’ té moltes altres qualitats, virtuts, al marge de ser ràpid a la pista i en elles s’han fixat els llestos caps de Maranello per col·locar-lo al mateix equip, escuderia, fàbrica, box, que el no menys sagaç i veloç Charles Leclerc, a qui Sainz Jr. també ha superat en el Mundial-2020. ‘Carletes’ és l’únic pilot ràpid, guanyador, amb traces i maneres de campió que, a més de ser veloç, és bona persona, educat, un senyor. És a dir, és l’únic pilot capaç de treballar en equip amb Leclerc i no crear conflictes, no provocar gelosia i formar equip.

El senyoriu de Sainz Jr.

Ferrari, per història, per prestigi, per competitivitat, per pressupost, per cotxe, podria haver elegit qualsevol altre pilot, fins i tot Lewis Hamilton, que encara no ha renovat per Mercedes, però va escollir Sainz. No va voler posar-se a casa pilots tan veloços com Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, George Rusell o continuar amb Sebastian Vettel, amb una història de conflictes, enveges i gelosia, que haguessin dificultat, el nou i difícil projecte de la reconquesta.

Sainz Júnior no només garanteix professionalitat, mans, velocitat i treball intens en la posada al punt del monoplaça (ha tingut el millor mestre del món), sinó que ofereix bon rotllo, complicitat, col·laboració. Si alguna cosa té, i a tones, Carlos Sainz Jr. és que no és tòxic, mai protesta, mai busca excusa i, sobretot, molt típic en els pilots que fracassen a Ferrari, no busca la premsa per justificar-se ell i crear mal ambient al ‘team’.

Sainz, a més, té una altra cosa formidable, a l’altura del que és: un autèntic senyor. Sainz s’avé amb tots els pilots de la seva generació i/o similars, és a dir, amb els joves de la graella. Sainz, de 26 anys, s’avé molt amb Leclerc (23), Rusell (22), Norris (21), Esteban Ocon (24) i Lance Stroll (22). És més, hi ha qui diu (amb raó), que la ‘new generation’ està més unida que mai a la recerca de provocar, al més aviat possible, la jubilació dels grans monstres que poblen encara la graella com Kimi Raikkonen (41), Fernando Alonso (39), Hamilton (35), Vettel (33), Ricciardo (31) o Pérez (30).

L’opinió del papa i De la Rosa

Sainz parteix de la genètica del papa, un autèntic prodigi amb el volant a les mans. Millor encara, un pilot tan sensible, tan capaç, que ha guanyat amb cotxes que mai haurien sigut campions al món dels ral·lis si no haguessin estat a les seves mans o millorats per ell. Aquest ADN també l’ha heretat ‘Carletes’, les mans, la sensibilitat, la minuciositat, el treball, la insistència, el sacrifici, no cansar-se mai de provar i provar, la dedicació, la professionalitat, al final, per perseverar a millorar cada dia el cotxe per a ell i per al seu company, ja que si alguna cosa té Júnior és que no li importa compartir dades, coneixement i experiència amb el seu company de box.

Notícies relacionades

«Carlos arriba a Ferrari en el moment ideal, no de l’equip, potser, però sí seu personal. Carlos ha madurat molt, ha viscut la duresa d’equips inferiors, ha adquirit gran experiència per poder treballar molt en benefici de la ‘scuderia’, ha superat els moments més difícils en el desenvolupament d’un pilot jove i, sobretot, és sòlid en classificació, molt bo en les sortides, en carrera va sempre a més i coneix prou els secrets de la F-1 per poder col·laborar amb els enginyers de Ferrari en la millora del monoplaça», confessa orgullós el seu pare.

«Ferrari és el Barça, Ferrari és el Reial Madrid, t’ho dona tot, però t’exigeix que guanyis. Si no guanyes, et destrossen», explica Pedro Martínez de la Rosa, que d’això en sap una estona. «Carlos arriba a Ferrari en el seu millor moment, ja molt madur, sabent el que vol i com aconseguir-ho. No importa que Ferrari no estigui en la seva millor època; el vital és que quan tu arribis a Ferrari sigui el teu millor moment i Sainz està més que preparat per a aquest repte. Tots sabem que Ferrari tornarà i ‘Carletes’ s’aprofitarà d’aquest cotxe guanyador, quan el tingui.»