Fórmula 1

zentauroepp54805762 formula one f1   italian grand prix   autodromo nazionale mo200906172940

zentauroepp54805762 formula one f1 italian grand prix autodromo nazionale mo200906172940 / LUCA BRUNO

Carlos Sainz es guanya tot Itàlia

El madrileny aconsegueix el segon podi de la seva carrera a la fórmula 1 a Monza, en el que serà el seu feu en tres mesos quan es vesteixi de Ferrari

5
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Els dos Ferrari ja estaven fora de carrera. Els ulls de tot Itàlia es van posar llavors sobre Carlos Sainz, el pilot que es vestirà de vermell en tres mesos. I el madrileny va fer tota una exhibició. Va lluitar pel triomf fins a l’última volta després d’una remuntada final que el va portar a l’aleró posterior de l’Alpha Tauri de Pierre Gasly. «Només una volta més, només necessitava una tornada més», es va queixar Sainz per ràdio. No va poder ser. Va guanyar el francès, ja havien coincidit en el seu únic podi –Brasil 2019– i el francès va aconseguir la segona victòria per a l’equip de Faenza just al mateix escenari on Sebastian Vettel havia aconseguit la primera

Sortida decisiva a Monza 

Amb 600 metres fins a la primera corba, la sortida del GP d’Itàlia a Monza acostuma a ser decisiva juntament amb la primera volta. I aquesta vegada tampoc va ser una excepció. Hamilton i Sainz van sortir com un tret, mentre Bottas i Verstappen van perdre tres posicions. Així que Lando Norris, es va veure davant la possibilitat d’avançar Bottas en la variant d’Ascari durant la primera volta i no s’ho va pensar. Primer per fora, i després per dins, contacte inclòs. Va resultar una bona notícia per a Sainz perquè el seu company, amb el seu mateix cotxe, es va convertir en l’última frontera de cotxes més ràpids com el Mercedes de Botttas, o el Red Bull de Max Verstappen. Fins i tot el Racing Point de Checo Perez i el Renault de Daniel Ricciardo rodaven per davant de Bottas i Verstappen en les 10 primeres voltes.

Hamilton liderava amb autoritat i Carlos Sainz rodava segon amb la solvència més gran, amb el segon millor ritme de carrera. Norris va batallar sense rendir-se per defensar-se de Pérez amb un cotxe 10 quilòmetres per hora més ràpid en recta. Aquestes lluites van permetre a Sainz distanciar-se del seu company. I Bottas va ser més Bottas sense el màgic mapa motor a què recorria per realitzar algun avançament en carrera en anys anteriors, fins que la FIA els va prohibir just per a aquesta carrera. El finlandès és ràpid, molt ràpid a una volta, però quan roda entre trànsit es torna un pilot molt vulgar. Els avançaments se li entravessen fins i tot amb un cotxe un segon més ràpid. En realitat, se li dona malament fins i tot avançar els doblats. (Hamilton amb el mateix monoplaça, va avançar vuit cotxes en el tram final de carrera).

Així que al voltant de la volta 14 de les 53 del gran premi, Sainz i el seu equip van començar a veure clara la possibilitat de finalitzar en la segona posició, amb Bottas, sisè, a més de set segons. I amb totes les opcions perquè tampoc a les fletxes de plata els va bé el trànsit. Acostumats a liderar i liderar carreres, el Mercedes de Bottas va començar a sobreescalfar-se al mig del pilot format per Norris, Pérez, Ricciardo, Bottas i Verstappen.

Avaria d’un Hass i tancament del ‘pitlane’

El director de carrera va desplegar el cotxe de seguretat en la volta 21 per una avaria al Haas de Kevin Magnussen. Però alhora es va tancar el ‘pitlane’ perquè el cotxe avariat era en plena entrada als boxes. Lewis Hamilton i Antonio Giovinazzi van entrar igualment, mentre que la resta dels cotxes van seguir fora fins que dues voltes després, es va obrir el ‘pitlane’. Van entrar tots menys Leclerc, Stroll, Gasly, Latifi, Giovinazzi i Raikkonen... Sainz va avançar Latifi en la represa fins que Charles Leclerc va perdre el control del Ferrari a la Parabòlica mentre defensava la seva tercera posició. Sebastian Vettel havia abandonat en les primeres voltes per un problemes als frens. Els dos Ferrari van abandonar un dia després de la pitjor classificació des de 1983.

Bandera vermella

L’accident de Leclerc va generar desperfectes importants en les proteccions de la Parabólica i el director de carrera va aturar la cursa per complet amb una bandera vermella, una feina per a Sainz perquè els pilots que anaven per davant van poder canviar rodes, com Lance Stroll, que no havia fet fins aleshores cap parada. Hamilton, Stroll, Gasly, Raikkonen, Giovinazzi, Sainz, Norris, Bottas, Latifi, Ricciardo i Verstappen, completaven les 11 primeres posicions després de la bandera vermella, a la segona graella de sortida, sabent que sobre Giovinazzi i Hamilton pesava una sanció de «stop and go», una parada a boxes de càstig: més o menys 32 segons de pèrdua.  L’anglès va agafar el seu patinet i va anar a veure directament el director de carrera, Michael Masi, per queixar-se que no havia vist cap indicació de ‘pit’ tancat, però a l’‘onboard’ del pilot de Mercedes es va veure la llum vermella amb la creu al mig, abans de l’entrada al ‘pit’, un senyal, això si, que gairebé mai s’utilitza.

A la resortida, Stroll se’n va anar recte a la segona variant, va tornar de forma perillosa a la pista per davant de Sainz, però l’espanyol el va batre en la primera frenada de la segona volta, una maniobra espectacular que li va permetre avançar qui era líder virtual i principal candidat a la victòria, una vegada que Hamilton i Giovinazzi van caure al final del pilot després de la seva parada de sanció.

Carlos Sainz va córrer al límit 

Notícies relacionades

A falta de 24 voltes, Pierre Gasly (Alpha Tauri) era líder de la carrera amb un segon d’avantatge sobre l’Alfa Romeo de Kimi Raikkonen i gairebé quatre sobre Carlos Sainz.  Cinc voltes després va avançar el campió del món en la frenada de la primera corba. El següent objectiu per a Sainz no era cap altre que el líder Pierre Gasly: 18 voltes per al final i quatre segons d’avantatge.  La diferència va baixar de tres segons sis voltes després. Dècima a dècima, Sainz va anar retallant per situar la diferència en 2,5 segons a falta de 10 voltes. El madrileny va córrer al límit, però només va poder situar-se per sota del segon –en situació d’obrir DRS– per a un atac final a falta de dues voltes. Va ser una lluita ferotge, preciosa, que va caure del costat del francès, però que no resta ni el més mínim mèrit a Sainz.

Fins aquí el GP d’Itàlia en directe ‘online’, la pròxima cita del mundial de Fórmula 1 serà el pròxim 13 de setembre amb motiu del GP de la Toscana al circuit de Mugello. Salutacions         

Actualitzar

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Fa 1298 dies

Carregar més