Fórmula 1

zentauroepp54090684 formula one f1   steiermark grand prix   red bull ring  spie200712170712

zentauroepp54090684 formula one f1 steiermark grand prix red bull ring spie200712170712 / POOL

Hamilton torna a treure el martell

L'anglès no dona opció des de la 'pole' i guanya un GP d'Estíria marcat per la col·lisió entre els dos Ferraris

4
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

Res a veure amb la trepidant primera carrera de l’any fa una setmana en aquest mateix Red Bull Ring; ni rastre de la increïble jornada de classificació de dissabte a la segona cita a Àustria. El Gran Premi d’Estíria  arribar a ser tediosa, com passa gairebé sempre que Lewis Hamilton arrenca des de la ‘pole’. L’hexacampió es va comportar com sol fer-ho sempre, sense errors, consistent, impecable –‘hammer time’–, per anotar-se la victòria número 85, a només sis del rècord de Michael Schumacher. Max Verstappen mai ha pogut amb ell. L’holandès sempre s’ha fixat en Valteri Bottas amb el segon Mercedes, que va acabar superant-lo.  Una mala parada al box va espatllar el diumenge de Carlos Sainz –novè i volta ràpida en carrera–, mentre que la col·lisió dels Ferrari  ha acabat encenent totes les alarmes de crisi a Maranello.

Desastre a Ferrari 

El desastre en què viu Ferrari amb un cotxe un segon més lent que el de l’any passat ni tan sols els permet entrar a la Q-3. Sebastian Vettel es va quedar a la Q-2 a la primera carrera i aquest cap de setmana era Charles Leclerc qui es quedava fora dels 10 primers, a la qual cosa es va sumar una penalització de tres llocs per una mala maniobra dissabte. Amb aquest panorama, Leclerc arrencava catorzè, quatre llocs per darrere de Vettel, tot i que es van trobar a la frenada de la primera corba. El monegasc va intentar colar-se de manera optimista per dins però l’alemany ni va poder ni va voler fer-li lloc. La col·lisió entre els Ferraris va forçar un doble abandonament. Terrible. Un espectacle lamentable només tres carreres després que tots dos haguessin patit una altra col·lisió al GP del Brasil, el penúltim gran premi de l’any passat.

Hamilton va marcar un ritme ferotge 

Valteri Bottas i Alexander Albon no van tardar gaire a deixar enrere Carlos Sainz amb un cotxe un segon més ràpid en cada volta. La veritable batalla de Sainz, que sortia en tercer lloc després d’una magnífica classificació, va arribar a partir de la dècima volta, amb els dos Renault i Racing Point per darrere. Per davant, Lewis Hamilton va marcar un ritme ferotge que Verstappen intentava continuar sense poder impedir que l’hexacampió es distanciés tres segons sobre la volta 20. A Valteri Bottas li va costar molt arribar a l’altura de Verstappen, mentre que Albon rodava regularment en una quarta posició a un segon per volta de Verstappen –massa entre companys d’equip–, sense distanciar-se més de dos segons de Sainz. «T’has d’acostar més a Max», li insistien des del mur de Mercedes a Bottas en les voltes prèvies a la parada al box, a fi d’entrar a la finestra d’un ‘undercut’: aturar-se una volta abans i guanyar la posició en el canvi de rodes. Però no ho va aconseguir, així que no hi va haver lloc per a l’‘undercut’ perquè a Red Bull van protegir Verstappen amb una parada més aviat (volta 26).

La queixa de Verstappen

«¿Per què m’heu parat?», es va queixar Verstappen per ràdio al veure que Mercedes feia entrar Hamilton però no Bottas. «Per protegir-te d’un ‘undercut’», li van respondre. La maniobra de Red Bull va fer reaccionar Mercedes que va canviar d’estratègia amb el finlandès: el van deixar a la pista deu voltes més per assegurar la part final de la carrera. Carlos Sainz també intentava protegir-se amb una parada a la volta 34, però la femella de la roda posterior esquerra no acabava d’ajustar-se. Set segons de parada van ser una eternitat, tot un món en un circuit d’un minut per volta amb els pilots de la zona mitjana agrupats.  El madrileny va sortir entre el trànsit de Haas, Toro Rosso... i amb la posició perduda davant els dos Racing Point i el Renault de Daniel Ricciardo: de cinquè a vuitè. La vibració en una roda i alguns problemes amb la bateria van martiritzar el madrileny a la segona meitat del gran premi i l’equip li va demanar que deixés passar el seu company Lando Norris. L’anglès va justificar la decisió en una lluita final contra Ricciardo, Pérez i Stroll, per pujar a cinquena posició.

Lluita entre Bottas i Verstappen 

Notícies relacionades

La carrera es va estabilitzar fins a l’avorriment amb una única lluita interessant a la vista, la que podien oferir Verstappen i Bottas si el finlandès atrapava l’holandès amb uns pneumàtics més frescos, amb deu girs menys que els de l’holandès. El va agafar a sis voltes del final i el va passar, però «Mad Max», amb menys pneumàtics, el va tornar a avançar almenys una volta més, sense poder evitar un altre doblet de Mercedes. Només havia de parar per canviar rodes –tenia molt avantatge sobre el quart, el seu company Albon– i ho va intentar però ni tan sols amb un Red Bull va millorar el temps marcat per Carlos Sainz dos girs abans, amb les mateixes intencions.

Fins aquí el GP d’Estíria. La pròxima cita del mundial de Fórmula 1 serà el 19 de juliol amb motiu del GP d’Hongria al circuit Hungaroring. Fins aleshores. ¡Salut!

Actualitzar

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Fa 1382 dies

Carregar més