FÓRMULA 1

Bottas sorprèn amb la 'pole' als Estats Units

Mercedes no era primer un dissabte des d'abans de l'estiu, però un canvi en la normativa ha acabat amb el domini de Ferrari a una volta

rpaniagua50714551 mercedes driver valtteri bottas  of finland  is congratulate191102232633

rpaniagua50714551 mercedes driver valtteri bottas of finland is congratulate191102232633 / Darron Cummings

2
Es llegeix en minuts
Miguel Martínez

El Circuit de les Amèriques no coneix cap altre ‘poleman’ que un Mercedes des que els motors híbrids van arribar a la F-1 el 2014. I per setena vegada una fletxa de plata es va emportar el millor temps del GP dels Estats Units, tot i que pocs esperaven que fos Valteri Bottas i no Lewis Hamilton. 

L’anglès, cinquè, es va quedar a tres dècimes del seu company, però pel mig es van colar els dos Ferrari i el Red Bull de Max Verstappen. De tota manera no altera gaire les possibilitats que el noi de Stevenage segelli el seu sisè títol mundial en carrera. Tan sols necessita un vuitè lloc.

Nova normativa

Mercedes no aconseguia la ‘pole’ des delGP d’Alemanya, abans de l’estiu, i en la seva tornada al primer lloc de la graella hi té molt a veure una nova normativa de la Federació Internacional sobre motors que sembla haver acabat amb el lleuger avantatge que disfrutaven els cotxes de Maranello. «Ha estat molt ajustat. Charles ha tingut aquest problema i crec que Sebastian podria haver fet millor temps», va dir taxatiu Matria Binotto, director de Ferrari, que va negar que la nova normativa de la FIA influís en el resultat.

Hamilton conquerirà el seu sisè títol mundial si acaba la carrera entre els vuit primers

«La primera volta és important, però la carrera és molt llarga i ja hem vist que tot està molt igualat», va explicar Vettel, una reflexió que va compartir Verstappen: «Han sigut només unes mil·lèsimes de diferència i nosaltres som més forts en carrera, així que tot pot passar.»  

Tensió no resolta

Leclerc va arrencar la classificació sense haver completat ni una sola tornada en els lliures del matí després d’un problema de pressió d’oli al seu motor. Els seus mecànics van fer una gran feina per substituir el propulsor, però li van col·locar una especificació anterior, amb menys potència que el que havien muntat, per exemple, al cotxe del seu company Vettel. Arrencarà en la segona línia que comparteix amb Verstappen i en la qual hi ha molta tensió no resolta entre els dos companys de generació.

Lewis Hamilton partirà cinquè després d’haver comès alguns errors en els dos intents de cap tornada ràpida, però que no li resta opció per guanyar la carrera, pujar al podi, o finalitzar entre els vuit primers, l’única condició per segellar de forma matemàtica la consecució de la seva sisena corona.

Sainz, contra el seu 100è GP

Notícies relacionades

I just per darrere del ja gairebé hexacampió, arrencarà Carlos Sainz. «Les condicions de la pista han canviat i millorem els reglatges del cotxe. És un bon punt de partit per treure’ns el mal sabor de boca de Mèxic. En carrera tornarà a canviar la direcció del vent, tornarà a ser com la de divendres, i no em diguis per què, però no ens va bé», va explicar el madrileny, que als Estats Units compleix el seu gran premi número 100. 

«Estic orgullós d’aquests 100 Grans Premis, i amb la confiança que el millor encara ha d’arribar», afegeix l’espanyol que ha passat per Toro Rosso, Renault i McLaren. «Tinc molt bons records dels tres equips en els quals he estat, de tots els circuits en els quals he corregut. L’important és que estic millor que en la primera carrera, que soc millor pilot i que la posició ha millorat».