Anar al contingut

GP DE FRANÇA DE F-1

Hamilton ja ni recorda Vettel

El pilot de Mercedes completa una altra exhibició, mentre el de Ferrari perd vuit dècimes davant Leclerc, a qui intenta obstaculitzar

Miguel Martínez

Hamilton ja ni recorda Vettel

GERARD JULIEN (AFP)

Està fora de si. El seu entorn justificava la temporada passada els seus errors pels problemes de convivència amb la seva dona, però un any després, Sebastian Vettel, continua mostrant la seva pitjor cara, s’ha tornat un pilot que comet errors, més pendent de fastiguejar el seu company que de fer un bon temps. Ferrari té un problema de desenvolupament del cotxe i un altre de rendiment del seu pilot estrella. A Mercedes passa al contrari. El cotxe va molt ràpid i Lewis Hamilton no presenta senyals de fatiga camí del seu sisè títol.

El noi de Stevenage allarga i allarga el seu moment dolç. Va trobar una mica d’oposició en Valteri Bottas les primeres carreres de l’any, però el finlandès no té les mateixes virtuts que el seu company. És ràpid, sí, de vegades tant com Hamilton, però la força de l’anglès és la seva consistència. És ràpid sempre, en qualsevol condició, amb qualsevol reglatge, a tots els circuits, amb calor, fred, aigua o vent canviant com el mestral amb què va ballar magistralment al final de la recta oposada del Paul Ricard

Adaptació al vent

“El vent s’ha anat aixecant amb ratxes, i havies de ser molt àgil, molt dinàmic per aprofitar-ho. En el primer intent vaig perdre una mica a causa del vent, però després em va anar millor”, va resumir després d’establir un nou rècord de la pista amb la seu pole número 86, una cosa mai vista en la història d’aquest esport . “Lewis ha completat una gran volta. Tot és qüestió de detalls i en l’intent bo s’ha adaptat al vent millor que jo”, es va resignar Bottas, autor d’una nova primera línia per a Mercedes, i camí del podi: “El cotxe va molt fort aquest cap de setmana i hem de disfrutar-ho”.

Leclerc al costat de Hamilton després de l’última sessió d’entrenaments / AFP

Hamilton va avantatjar en tres dècimes Bottas i en sis Charles Leclerc. “Tinc ganes de lluitar amb tu a la pista”, li va dir el pentacampió al jove monegasc aclamat pel públic del Paul Ricard, al sud-est de França. Hamilton ha sortit victoriós dels duels amb Vettel els últims anys. Necessita un rival del seu nivell i a la graella actual l’ha de buscar en la generació de Verstappen, Leclerc o Carlos Sainz. A Red Bull encara conserven la telemetria de la primera presa de contacte de Sainz amb un F-1 en què va superar els temps de Vettel amb el mateix cotxe, la mateixa gasolina, els mateixos pneumàtics i a la mateixa hora.

Sainz, sisè

Sainz va completar en aquest GP de França una classificació agredolça, satisfet de fer un sisè lloc per davant un Red Bull o el Ferrari de Vettel, però dolgut pels seus problemes amb l’equilibri del cotxe que l’han deixat per darrere del seu company Lando Norris. “Cal donar l’enhorabona a l’equip, hem superat algun Red Bull, algun Ferrari”, va explicar el madrileny abans de revelar que està sent “el cap de setmana més complicat” de l’any. "No he estat còmode en cap moment. He millorat una mica en aquesta classificació, tot i que no he estat còmode del tot, però el potencial del cotxe hi és”, es consola Sainz, que encara té tot un gran premi per davant.  “Tothom intentarà fer una parada. Nosaltres també, tot i que farà molta calor...”

L’objectiu de Sainz serà avançar Lando Norris. La meta de Charles Leclerc és disputar-ho tot als Mercedes i, sobretot, distanciar Vettel.  “Tot i que estic molt content amb la meva volta, no ens hem pogut acostar-nos a la ‘pole’. Espero que alguna vegada puguem amb els Mercedes. De moment, faig el màxim que puc. Ara l’objectiu és fer una bona sortida perquè si guanyo posicions, després les podria defensar, ja que som més forts que ells a les rectes”, va explicar el jove talent de 21 anys.

La rebequeria del dia

Leclerc es va queixar per ràdio que Vettel l’estava bloquejant durant els dos intents de volta ràpida, mentre que l’alemany es feia el suec quan li comunicaven per ràdio que augmentés el ritme per no obstaculitzar Leclerc. Va ser la rebequeria del dia en què es va quedar a vuit dècimes del seu company.

A l’equip no tenen constància de problemes amb el canvi amb què es va disculpar davant els mitjans. “No ho sé, no podia posar la quarta marxa després del novè revolt”, va dir, abans de sincerar-se:  “No he aconseguit que el cotxe anés bé. No estic content per no haver pogut extreure el màxim del cotxe. Ha sigut una mala sessió”.