Anar al contingut

ARRENCA EL MUNDIAL DE F-1

Mercedes firma un doblet per començar l'any

Bottas sorprèn Hamilton a l'arrencada i Ferrari deté Leclerc per protegir Vettel

«Han sigut la sortida i la carrera perfectes, la millor carrera de la meva vida, sí», reconeix el pilot finlandès

Miguel Martínez

MEL. Melbourne (Australia), 17/03/2019.- Valterri Bottas (R) of Finland holds the winners trophy alongside second place Britains Lewis Hamilton (L) after the Formula 1 2019 Australian Grand Prix at the Albert Park Grand Prix Circuit in Melbourne, Australia, 17 March 2019. (Fórmula Uno, Finlandia) EFE/EPA/JULIAN SMITH AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT

MEL. Melbourne (Australia), 17/03/2019.- Valterri Bottas (R) of Finland holds the winners trophy alongside second place Britains Lewis Hamilton (L) after the Formula 1 2019 Australian Grand Prix at the Albert Park Grand Prix Circuit in Melbourne, Australia, 17 March 2019. (Fórmula Uno, Finlandia) EFE/EPA/JULIAN SMITH AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT / JULIAN SMITH (EFE)

Sis ‘poles positions’ consecutives, però només una victòria en tota la seva carrera. Aquesta és l’estranya història de Lewis Hamilton al Gran Premi d’Austràlia, que avui ha obert el Mundial de F-1 amb una victòria aclaparadora del finlandès Valtteri Bottas i un ridícul sonat, molt sonat, de Ferrari. La prova inaugural del 2019 no va ser diferent al viscut fins ara pel campioníssim Hamilton a Melbourne i el noi de Stevenage va veure, de nou, com la victòria se li va escapava entre els dits per una mala sortida i un estratègia que no el va afavorir. Va guanyar Bottas, en el primer doblet de la temporada per a les ‘fletxes de plata’.

Tot es va decidir a la sortida. Bottas va completar una gran arrencada fins i tot per la part bruta i li va arrabassar el primer lloc a Hamilton. Charles Leclerc (Ferrari) també va arrencar millor que el seu (teòric) cap de files, Sebastian Vettel, però el tetracampió del món va arraconar el seu jove company al revolt dos fins al límit de gairebé tocar-se. En qualsevol cas, el ritme dels Ferrari mai va inquietar Mercedes, ja que fins i tot van ser superats pel Red Bull de Max Verstappen. L’avançament de “Mad Max” a Vettel va ser el millor del gran premi. “No és gens fàcil avançar un Ferrari en aquest circuit”, va dir l’holandès, i la millor forma de firmar el primer podi d’Honda en la seva tornada a la F-1, el primer ‘calaix’ en l’estrena de l’aliança entre Red Bull i el motorista japonès.

El podi de Melbourne: Bottas, primer, Hamilton, segon, i Verstappen, tercer. 

Bottas, que no havia guanyat cap carrera el 2018 –i només en una ocasió va rebre ordres d’equip– i que avui ha estrenat la temporada amb una victòria inapel·lable que va construir en una gran sortida, i que va consolidar amb un espectacular ritme de carrera. “Ha sigut la millor carrera de la meva vida. Va ser una sortida increïble, el cotxe va funcionar a la perfecció”, va dir el finlandès. L’estratègia també el va afavorir. Ferrari va fer parar Vettel –en aquell moment tercer– molt aviat, per buscar un “undercut” sobre Hamilton, cosa que va obligar Mercedes a copiar l’estratègia amb Hamilton. “¿Per què m’heu fet parar tan aviat?”, preguntava per ràdio l’anglès.  “No crec que pugui acabar la carrera amb aquests pneumàtics”, confirmava.

Parar massa d’hora va complicar el final de carrera de Vettel i Hamilton. Leclerc, amb un pneumàtic molt més fresc (es va aturar 10 voltes després) es va enganxar a l’aleró posterior de Vettel a vuit voltes del final. Hamilton, que havia perdut qualsevol contacte amb Bottas, ja només s’ocupava dels retrovisors en què apareixia Verstappen. “El tenia controlat, però ser segon no era el que volia. En qualsevol cas, l’equip va fer una gran feina, hem tingut un principi millor de l’esperat, però jo he de treballar més amb els meus enginyers”, va dir Hamilton. El marge de Bottas va resultar tan aclaparador que es va donar el gust de marcar la tornada ràpida a l’últim gir i anotar-se un punt més que el reglament atorga com a novetat aquest any. A Ferrari, Leclerc va rebre l’ordre per ràdio de no atacar Vettel, tot i que el tetracampió ja sap el que li queda la resta de temporada.

Per darrere, Kevin Magnussen, amb Haas, va ser el primer del “grup mitjà”, per davant del Renault de Nico Hulkenberg. A aquesta lluita no s’hi va poder afegir Carlos Sainz. El madrileny estava en plena remuntada –del 18è al 14è en 11 voltes–, amb l’objectiu d’arribar als punts, quan el motor Renault del McLaren va esclatar en fum i flames.  “És una llàstima. Estava atacant Strolz, que va acabar en els punts, així que finalitzar en els punts era possible. Decebut per tots els problemes, però content amb les possibilitats del cotxe, va dir el madrileny.    

Temes: Ferrari