Mercedes evita caure en el pànic després del desastre de Singapur

Els responsables de l'escuderia alemanya adverteixen a Suzuka de la millora de Ferrari però saben que segueixen disfrutant del millor cotxe

Els pilots Sebastian Vettel (Ferrari), Lewis Hamilton (Mercedes) i Nico Rosberg (Mercedes), al circuit de Suzuka.

Els pilots Sebastian Vettel (Ferrari), Lewis Hamilton (Mercedes) i Nico Rosberg (Mercedes), al circuit de Suzuka. / REUTERS / TORU HANAI

4
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / SUZUKA (Enviat especial)

És un cap de setmana emotiu, amb el record de l'accident de Jules Bianchi al cap de cada pilot, de cada enginyer, de cada membre de la família de la F-1. Tots els pilots dediquen aquesta carrera al record del seu malaguanyat company, mort el juliol passat després de tenir un accident i estar nou mesos en coma. Però el destí ha volgut que el mundial arribi a Suzuka agitat per l'última victòria de Ferrari, pel mal rendiment dels Mercedes a Singapur, per un episodi més de la rivalitat entre Carlos Sainz Max Verstapen, pel 10è aniversari del primer títol de Fernando Alonso i pels últims moviments dels pilots a la recerca d'un seient per a l'any que ve.

Pocs s'esperaven un rendiment tan baix dels Mercedes a Singapur. Durant tot el cap de setmana, inclosa la classificació i la carrera, no van poder mai amb el ritme de Ferrari Red Bull. L'equip dominador de tot l'any, l'únic que havia perdut dues carreres per errors d'estratègia (Malàisia) o dels seus pilots (Hongria), es veia de sobte a un segon del líder. Es va parlar d'errors en la simulació per configurar el cotxe en un circuit tan especial, de les conseqüències de les noves limitacions de Pirelli en les pressions per evitar rebentades com els de Spa. Sota la pluja amb què Suzuka ha rebut la F-1 --encara fa recordar més l'accident de Bianchi--, Niki Lauda ha sigut clar respecte a aquest últim assumpte: "Sempre hem utilitzat les pressions imposades per Pirelli i la FIA, com tothom".

Retorn a la normalitat

La resposta al baix rendiment a Singapur l'ha donat Paddy Lowe, el responsable tècnic de Mercedes. "Les característiques aerodinàmiques del nostre cotxe fan que sigui eficient, això significa que té la màxima càrrega aerodinàmica --més adherència al terra-- amb la menor resistència possible --més velocitat a les rectes--. Per això som tan forts en circuits com Suzuka i Spa. I per això les pistes on es necessita la màxima càrrega aerodinàmica com Singapur són més difícils per a nosaltres", ha explicat.

El responsable tècnic de Mercedes assegura que els dissenyadors en el seu equip divideixen els 19 circuits del calendari en tres categoriescircuits urbans com Mònaco i Singapur, pistes d'alta velocitat com Spa i Monza i la resta de traçats, diguem-ne de tipus mitjà, la majoria. "Hem millorat el nostre cotxe per a aquest grup majoritari de circuits. Des que l'ús del túnel del vent és limitat, has de dir com prioritzar", ha detallat. Lowe també ha explicat que Ferrari i Red Bull van portar actualitzacions específiques per a Singapur mentre que els de Brackley no. Per a aquest cap de setmana a Suzuka, les fletxes platejades incorporen un nou aleró davanternous alerons posteriors nova coberta motor.

Vettel destaca el poder de Mercedes

"En teoria no estic preocupat per la diferència amb Sebastian Vettel perquè tenim un gran avantatge sobre Ferrari. Encara crec que el nostre cotxe és el més fort. 49 punts és un bon espai però no ens podem distreure. El campionat està tan obert com ho estava abans, has d'anar en compte amb tot. Però el que va fer Vettel fa que obrim els ulls, un home així és perillós", ha advertit Lauda.

Vettel, no obstant, sap que llevat d'una sorpresa majúscula, tornarà el domini Mercedes a les carreres que falten, començant aquest cap de setmana a Suzuka. "Hem anat millorant al llarg de la temporada i crec que això ens farà forts en aquest tram final, però sincerament he de dir que els Mercedes són favorits en tots els circuits que queden. Hem de ser realistes".

Lewis Hamilton, el líder del Mundial, l'home que camina cap al seu tercer títol, no sembla preocupat pel baix rendiment del seu cotxe a Singapur. "Va ser un cap de setmana estrany però estic tranquil. No tinc cap informació que pugui soscavar la meva confiança. Espero que sigui una excepció però va ser un cap de setmana molt estrany. Els vaig dir als meus enginyers que volia informació sobre el que pensaven que podia haver passat. Ha sigut una temporada increïble fins ara i fa molt que estic en això per acceptar que no pots guanyar totes les carreres. Així que només es tracta de deixar aquest cap de setmana en el passat i centrar-se en el següent", ha declarat.

Rivalitat entre Sainz i Verstappen

Notícies relacionades

A Suzuka no només se sent el ressò de la primera carrera en què han flaquejat els Mercedes, també un nou episodi de la rivalitat entre dos 'rookies' carregats de talent que van animar amb la seva remuntada la carrera de Singapur i que donen molt joc per rememorar batalles entre companys. Era obligat preguntar a Verstappen per què va desobeir les ordres que tres vegades va rebre de l'equip per ràdio per deixar passar Sainz, que venia més ràpid per darrere i que no l'havia atacat per indicació del seu equip. "Bé, jo crec que el que s'ha de fer és clarificar més les coses en l'equip abans de sortir a la pista, definir molt millor les estratègies abans. Crec que em van donar les ordres massa tard i no sé gaire bé de què anava", ha argumentat.

El seu enginyer, Xavi Pujolart, li va indicar per ordre del cap Franz Tost que canviés la seva posició amb Sainz, com l'espanyol havia fet en altres ocasions. Però no li va fer cas. "No crec que hi hagi mal ambient a l'equip, al contrari. Tothom ha vist que jo vaig obeir les ordres quan em van dir que no l'ataqués, vaig cuidar els meus pneumàtics com em van demanar per fer un últim atac sobre Sergio Pérez… Han sigut altres els que no han fet cas a l'equip, així que per aquí estic molt tranquil".