COMENÇA LA PRETEMPORADA

McLaren descobreix les línies conservadores de l'MP4/30

Alonso estrenarà el seu nou cotxe diumenge que ve, en la primera jornada dels tests de Jerez

El monoplaça que pilotarà Fernando Alonso aquest any al Mundial de F-1. / MCLAREN

2
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / MADRID

Una línia de vermell intens que recorre la vora del 'cockpit' i tot el morro és gairebé l'única novetat estètica de l'MP4/30, el McLaren d'aquest any, que ha estat presentat aquest dijous per l'equip en un vídeo preciós que comença amb el bòlid blanc i vermell del campioníssim brasiler Ayrton Senna, equipat també amb motor Honda, que aquest any torna als cotxes platejats de Ron Dennis.

El gran canvi del monoplaça bòlid britànic japonès es produeix, sobretot, a la part posterior, on el cotxe deixa d'allotjar el motor Mercedes per ser propulsat per Honda, la nova aliança de què s'espera molt a mitjà termini, però que difícilment podrà fer front als Mercedes aquest mateix any. L'MP4/30 debutarà la primera jornada dels test de Jerezdiumenge, en mans de Fernando Alonso.

 

A primera vista, el cotxe destaca pel nou morro, que cau de manera més radical que el de l'any passat per obeir el nou reglament, com en la majoria d'equips, però el treball del dissenyador Peter Promodrou també es deixa veure a la part posterior, molt més prima, cosa que augmenta els beneficis aerodinàmics. L'aleró posterior denota així mateix un gran treball --sense subjecció central--, mentre que la suspensió posterior torna a un disseny més ordinari, i es renuncia a les 'papallones' del 2014, que mai havien funcionat.

A nivell estètic, destaca la línia vermella que recorre la part superior, a més de l'absència d'un gran patrocinador, més enllà de la petita col·laboració amb el canal de notícies internacional CNN, amb el logo que es deixa veure als laterals de l'aleró davanter.

Entrenaments per aprendre

"El nostre primer objectiu serà aprendre el màxim del cotxe en els entrenaments de pretemporada, entendre el paquet i extreure la màxima quantitat de rendiment possible. Això no serà fàcil, sorgiran problemes, és clar que sí, però estem preparats per afrontar-los", assegura Alonso. "Històricament, McLaren s'ha caracteritzat per la seva capacitat de fer canvis al cotxe ràpidament i desenvolupar un paquet fort. Serà un verdader privilegi ser la primera persona a conduir el nou McLaren-Honda MP4-30 a Jerez i estic ansiós per iniciar el que estic segur que serà un capítol molt emocionant en la meva carrera", afegeix.

"Estic tan motivat com ho estava quan em van donar la meva primera oportunitat al volant d'un F-1 --prossegueix l'asturià--. L'inici de la temporada 2015 és, en realitat, la culminació d'un període de grans canvis, canvis per a millor, a més d'una enorme quantitat de treball dur de tots en el nostre equip".

L'evolució de McLaren

Notícies relacionades

"Fa gairebé un any, des que vaig arribar a Woking amb Ron Dennis i Jonathan Neale, va començar una extensa reestructuració dins de McLaren Racing. Estem veient els beneficis d'aquesta extensa reestructuració i el resultat és un equip reforçat, hàbil i eficient, que es caracteritza pel compromís de tothom", detalla Eric Boullier, director de l'escuderia de F-1, que també adverteix que no s'ha d'esperar gaire de l'equip en aquest 2015.

"Necessitarem temps per arribar als nivells d'èxit a què aspirem, però pot estar segur que, d'acord amb Honda, estem totalment centrats a aprofitar el potencial de la nostra nova associació emocionant. Reconeixem que el nostre viatge requerirà una enorme quantitat de treball dur, la dedicació i l'aplicació de tots els involucrats, tant a Woking com a Sakura, però estem preparats i compromesos amb la construcció dels fonaments que ja hem establert per poder disfrutar dels eventuals resultats que anhelem".