MUNDIAL DE F-1

Quan Vettel va xulejar Alonso

El monoplaça d’Alonso surt de la pista a Suzuka.

El monoplaça d’Alonso surt de la pista a Suzuka. / DIEGO AZUBEL (EFE)

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS

La diferència entre Fernando Alonso i Sebastian Vettel ha quedat demostrada a Suzuka, de manera anecdòtica, sí, però molt significativa, en els últims minuts del Gran Premi. Mentre el bicampió asturià lamentava, amb la boca petita, però seriós, molt seriós, massa seriós, que el seu cotxe és el mateix des de fa sis carreres i que així és impossible lluitar per la victòria tan necessària per guanyar, Guillaume 'Rocky' Rocquein, l'enginyer de pista del bicampió alemany, li cridava per ràdio "¡vés amb compte amb el que fas, vés amb compte !" al seu pupil, alarmat per la velocitat a què Vettel estava fent l'última volta.

Aquest és el retrat, el mirall, la realitat de l'actual F-1 i, sobretot, del Mundial que persegueixen, ara sí en solitari, Alonso i Vettel. Mentre l'asturià va muntat en un cotxe menys veloç i competitiu que el de la resta de favorits (Red Bull, McLaren, Lotus i fins i tot Sauber, com ha demostrat avui Kamui Kobayashi, són molt millors), el nen mimat d'Alemanya, l'hereu de Michael Schumacher, pilota un autèntic bòlid de carreres, un coet, tan veloç, tan fiable, tan modern, tan aerodinàmic i, sobretot, tan al dia, que al Japó s'ha permès avui el luxe de guanyar aconseguint l'anhelat triplet: 'pole position'  dissabte i victòria i volta ràpida en carrera.

D'aquí ve l'alarma del bo de 'Rocky', que va témer que Vettel, com també va pensar tot el pàdoc en aquell instant, estigués arriscant en excés al voler aconseguir (bé, en realitat, millorar, perquè ja la tenia) la volta ràpida en carrera en el seu últim gir, una autèntica ostentació del poder del seu monoplaça, capaç de dominar amb facilitat el Gran Premi (el brasiler Felipe Massa va quedar segon a més de 20 segons) i, a sobre, presumir de potència, control i habilitat en l'última volta, just quan, qualsevol altre (d'aquí vénen els crits des del mur de "¡vés amb compte, vés amb compte!") hauria negociat el seu gir més lent.

Alonso i la gairebé nul·la evolució del Ferrari han fet que la parella italiano-espanyola hagi perdut, en les últimes cinc carreres (Hongria, Bèlgica, Itàlia, Singapur i el Japó), el doble de punts que el tàndem Vettel-Red Bull, ja que els llatins han sumat 40 punts mentre els seus oponents en totalitzaven 80. No hi ha aquesta diferència, evidentment, entre les mans d'Alonso i les de Vettel, però sí que pot haver-n'hi entre el monoplaça vermell i el blau, entre les idees que creuen en Maranello i la màgia d'Adrian Newey.

Notícies relacionades

El que resulta evident i demostra el crit de 'Rocky' a Vettel és que en el minimundial que comença a Corea del Sud la setmana que ve i seguirà a l'Índia, Abu Dhabi, els Estats Units i el Brasil, el bicampió alemany té totes les de guanyar. Reduïdes a gairebé zero les possibilitats dels altres candidats (Kimi Raikkonen ja està a 37 punts d'Alonso; Lewis Hamilton, a 42; Mark Webber, a 60 i Jenson Button, a 63), el pols entre Alonso i Vettel serà, en efecte, espectacular però molt minvat per la mecànica, factor decisiu quan es tracta d'un esport on el cotxe o la moto influeixen tant.

I, la veritat, ningú espera un miracle de Ferrari. Sí d'Alonso, que sempre ha cregut estar vivint un somni del qual tots els altres acaben de despertar.