la competició comença aquest cap de setmana

Alonso: "L'objectiu quan es corre a Ferrari és lluitar pel Mundial"

El pilot asturià vaticina una competició "excitant" amb les novetats de l'aleró posterior, el KERS i els nous pneumàtics

Fernando Alonso firma autògrafs a Alberta Park, a Melbourne, Austràlia.

Fernando Alonso firma autògrafs a Alberta Park, a Melbourne, Austràlia. / DIEGO AZUBEL (EFE)

3
Es llegeix en minuts
EFE / Melbourne

Fernando Alonso ha declarat aquest dijous a Melbourne, en una conferència de premsa organitzada per la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA), que quan es corre a Ferrari l'objectiu és lluitar pel Mundial.

"L'objectiu quan es corre per a Ferrari no pot ser un altre que lluitar pel campionat del món. És la història de Ferrari, el poder de Ferrari i no hi ha un altre objectiu. Al final pots guanyar o pots perdre, depèn de com siguis de competitiu i d'altres factors, però has de lluitar fins a l'últim moment", ha afirmat.

El pilot espanyol ha confessat que té moltíssimes ganes de començar a competir. "Des de l'última carrera de l'any passat ja són molts mesos. Després es va cancel·lar Bahrain, i 15 dies més d'espera, i es fa llarg, però ja és aquí la primera carrera, amb moltes ganes de començar un altre campionat, una altra nova aventura, que amb els canvis d'aquest any sembla interessant: l'aleró del darrere, el KERS, els pneumàtics..., tot fa pensar que podem veure un 2011 bastant excitant", ha afegit.

Primeres carreres traïdores

Alonso espera tenir en aquest inici de temporada "la sort de cara i treure molts punts", perquè les primeres carreres, ha dit, "són molt traïdores, amb molts abandonaments i cotxes de seguretat, carreres de bogeria".

Els nous pneumàtics "poden fer les carreres més emocionants", ha opinat, i ha anticipat que "fins i tot en les últimes 10 voltes de carrera, algú pot fer una parada extra, si hi ha un cotxe de seguretat que agrupi tot el grup davanter, i hi pot haver molts avançaments".

El doble campió del món ha insistit que guanyarà el Mundial qui tingui el cotxe millor, "un cotxe que vagi molt ràpid, un cotxe superior".

"Amb qualsevol estratègia acaba guanyant, potser no una carrera, però al final el campionat se'l sol emportar", ha dit.

Estratègia més complicada

"Els pneumàtics, tot pot tenir el seu efecte en una carrera, però al final de l'any el millor cotxe guanya i és el que hem de treballar, però sense cap dubte que l'estratègia serà més complicada aquest any", considera. "Haurem de parar més vegades i per tant hi haurà més oportunitats per encertar-la o per equivocar-se. Espero que estiguem encertats en la majoria de les carreres, sabent que algunes vegades ficarem la pota, però com tothom".

El pilot de Ferrari no s'ha atrevit a donar cap pronòstic: "D'incertesa sempre n'hi ha abans de la primera carrera i les dades que tenim no són gens clares, no es veu gaire bé qui va ràpid i qui no".

"En unes proves els Williams van molt ràpids i en altres sembla que no tant. Els Mercedes, a les primeres proves semblava que estaven per darrere i en les últimes que estaven davant. La veritat és que serà emocionant i ens traurem un pes de sobre quan dissabte acabi la crono i vegem qui va ràpid i qui s'estava amagant", ha afirmat.

Sense número u a Ferrari

Alonso ha recordat que l'any passat no hi va haver un número u a Ferrari "i aquest any tampoc n'hi ha"."Crec que tots dos donarem el màxim. Felipe (Massa) ha estat molt fort durant tota la seva carrera i també ho va estar l'any passat", ha afegit.

"Crec que va perdre molts punts al final, perquè també va tenir mala sort en alguns moments, com a Singapur, quan per problemes mecànics va sortir últim. M'espero un Felipe Massa molt fort i un rival pel títol i entre tots dos podem aportar molts punts a l'equip, perquè el Mundial de constructors és molt important per a Ferrari", ha subratllat.

Una dècada del debut

Recordant el seu debut al circuit australià fa 10 anys, ha parlat de "grans emocions"."Arribar aquí, debutar, córrer un Gran Premi de Fórmula 1... Recordo molts nervis, molta impaciència perquè arribés el diumenge i per fi estar a la graella de sortida i els dies d'espera fins a aquell diumenge eren tremendament llargs, molt emocionants", ha rememorat.

Notícies relacionades

Alonso ha tingut en la conferència de premsa unes paraules de record per al seu amic, el polonès Robert Kubica, fora del campionat a causa de les lesions que es va fer durant la disputa d'un ral·li a Itàlia.

"Se'l troba a faltar, potser és el millor pilot del pàdoc i ara no és aquí, en aquesta carrera, però tornarà, segur, amb més força. Necessita una recuperació lenta, però cada dia que passa és un dia menys perquè torni", ha indicat.